Vise-seg-frem-dagen. Ubevisst.

Jeg innrømmer det. Jeg har blogg-dilla for tiden. Med en kombinasjon av enorm skriveglede, masse ideer, flere lesere, mye energi og selvfølgelig sykt trang for oppmerksomhet så blir resultatet: Mange blogginnlegg. Men hva skal man med blogg om man ikke blogger? Nettopp.

Så her kommer dagens unødvendige informasjon som jeg allikvel har en merkelig trang for å dele med allmennheten:

Det er virkelig vise-seg-frem-dagen for meg i dag. På veldig mange måter.

Det begynte på skolen i dag da jeg helt tilfeldig sa: “Jeg trenger ny mac.”

Dette hørte visstnok læreren og spurte: “Skal du kjøpe ny mac?”

“Eh, ja, jeg må jo det en gang.” svarte jeg litt paff samtidig som jeg ble klar over at samtalen mellom meg og læreren var den eneste dialogen i klasserommet slik at flere fikk med seg den totale uinteressante informasjonen om at jeg var lei min mac og trenger ny.. Ei klarte til og med å spørre om hvor mye jeg eventuelt skulle selge min mac for. Hehe, vel, det er ikke helt aktuelt ennå, men ny mac blir det jo. En eller annen gang. Jeg har liksom ikke satt av en dato for det, ennå..

Uansett, skolen var over og jeg kom hjem. På Facebook fikk jeg en merkelig melding fra èn jeg knapt turte å si hei til på ungdomsskolen som hadde spørsmål om noe jobbsamarbeid. Kan liksom ikke si noe mer, men overraskende og gøy var det jo å få en sånn  forespørsel.

Så snakker jeg med søte Eirin på Facebook og finner ut at hun og en gjeng skal på danseprøvetime i hip-hop senere i kveld. Siden jeg føler meg som en duracellkanin som ikke klarer å sitte stille så ville jeg jo være med på det. Men jeg hadde flere spørsmål til Eirin så derfor labba jeg bort, banka på døra og venta på at hun skulle lukke opp. Uten at jeg helt vet ordet av det så står jeg og smådanser og shaker for meg selv mens jeg venter på at døra skal åpne. Og et par sekunder senere oppdager jeg at det faktisk er noen som ser meg stå der i min egen lille verden som må tro jeg har tatt speed eller noe. Men til du som fikk med deg min ufrivillige lille danseoppvisning: Jeg har ikke Downs eller bruker ulovlige rusmidler.

Uansett, nå er jeg veldig klar for å vise meg frem med noen hip-hop-moves og “poppe” sammen med Eirin, Marthe og Christina.

– Silje Bjørnstad –

2 kommentarer
    1. hahahaha! neste gang skal jeg være kjappere med å åpne døren;P søøta!
      blitt skikkelige dancing qeens vi nå dah! Spansk “so you think you can dance” neste!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg