Mozzarella-wrap

Gårsdagens lunsj ble wrap med blant annet fersk mozzarellaost som jeg bare digger.

Jeg fortrekker faktisk de “fine” tortillalefsene fremfor de grovere variantene siden jeg synes de smaker best. Kaloriinnholdet er uansett omtrent det samme, og jeg synes det metter like greit som “fullkorns-tortilla”. Men selvfølgelig er nok de grove lefsene litt sunnere og kan sikkert gi en bedre metthetsfølelse for noen. Dette er så klart individuelt, det viktigste er å like matlaging og bruke det man selv liker best.

Ellers så var ingrediensene isbergsalat, agurk, paprika, mais og selvfølgelig fersk mozzarellaost. Her i Spania kjøper jeg disse geniale pakningene med små “mozzarella-kuler”…

…men du kan selvfølgelig også bruke de pakningene med en stor mozzarella-klump.

Varm først tortillalefser i cirka 20-30 sekunder i mikrobølgeovn. Legg noen isbergsalatblader, agurkskiver og paprikastrimler i lefsa. Legg deretter 6-7 mozzarellaost-biter i lefsa og strø over et par spiseskjeer med mais. 

Rull sammen, del i to og spis wrap`n med kniv og gaffel. (Jeg måtte det ihvertfall siden j hadde fylt wrappen med så mye slik at alt bare datt ut når jeg prøvde å spise den med henda.)

Jeg bruker ikke noe dressing eller saus når jeg har mozzarella i wrap fordi jeg synes dette alene smaker så digg og derfor ikke vil ødelegge de “rene” smakene. Men jeg vil nok tro at hvitløksdressing vil være et ganske bra dressingvalg om du ønsker det. Et annet tips er å varme wrappen med mozzarellaosten slik at den smelter, før du tilsetter resten av fyllet.

Enjoy!

– Silje Bjørnstad –

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg