Reisefeber

Om bare 2 uker reiser jeg og Eirin til Asia! Det som var et heller uskyldig forslag fra Eirin ble fort til en impulsiv handling hvor vi en kveld satte oss ned, plukket ut noen land vi ville reise til i Asia, sendte mail til Kilroy og noen få dager senere var det visst bestemt at vi faktisk skulle ut på backpacker-tur! Og nå sitter jeg her og har fått en mail med reiserute, flybilletter og bestillingsbevis på en 5 dagers wild-life-safaritur vi skal på når vi er på Borneo.

6.april starter vi turen ved å reise fra Gardermoen/Oslo til Filippinene, med mellomlanding i Amsterdam.
Vi lander tidlig om morgenen 7.april på Manila, og deretter tar vi et nytt fly til Boracay – en filippinsk paradisøy med blant annet “White Beach” – en strand som flere ganger er blitt kåret til en av verdens nydeligste strender.

Enkelt forklart ser reiseruta sånn ut:
1 uke – Filippinene
1 uke – Borneo (en øy i Indonesia, og her skal vi på 5 dagers “wildlife-safaritur”! Heeeello regnskogsliv og orangutanger! 😀 )
1 uke – Bali
ca 3 uker – Singapore/Malaysia/Thailand

Vi reiser fra Bangkok 18.mai og er hjemme i Norge 19.mai.

I morgen ettermiddag kommer mammaen min hit til Spania! Gleder meg veldig. Hun skal ta fly sammen med meg hjem igjen på mandag for da er undervisningen her i Spania over, men eksamen er ikke før i slutten av mai. Derfor må jeg ta med meg pensumbøker ut på tur, men det er helt greit for meg å ligge i en hengekøye under to palmer med solbriller på nesa og høre havbrus mens jeg leser om hudinfeksjoner eller barnesykdommer.

Ellers så lurte jeg på om jeg hadde våknet opp til nittitallet i morges da jeg så dette i speilet:

Uten noen form for hårprodukter eller stylingsredskaper hadde håret mitt bestemt seg for å lage sine egne bølger og volum, så Hei Sveis!

Og det var dagens viktigste og desidert mest interessante nyheter denne jenta hadde å melde på morgenen i dag.

Ha en flott onsdag!
– Silje Bjørnstad –

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg