Frokost – kanskje det viktigste og det beste måltidet om dagen.

GOD MORGEN!! 🙂


Aaaaah, finnes det noe herligere enn lukten av nytrukket kaffe om morgenen?

Jeg er avhengig av kaffe, og hvertfall om morgenen, og jeg er avhengig av å få i meg frokost ellers så fungerer jeg ikke. (Og da blir jeg kjip å ha med å gjøre, hehe).


(Før var havregrøt favoritten, men nå er det dette som regel det min frokost består av: Knekkebrød, egg, kalkunskinke, agurk, paprika og en eller annen slags type frukt. Dette gir meg en god start på dagen og holder meg mett og full av energi lenge utover formiddagen. Sunt, næringsrikt og DIGG!!)


Frokost for meg er kanskje det beste og ikke minst det viktigeste måltidet om dagen. Det er mange meninger om frokost, men for meg er det utvilsomt “et must”.

Flere studier og ernæringseksperter konkluderer med at frokost blant annet er med på å øke prestasjonsevnen og konsentrasjonen din slik at du holder ut lenger utover dagen. Mange opplever også å ha mindre hodepine og generelt har mer energi og er i bedre humør. For de som ønsker å gå ned i vekt viser også flere forskningsresultater at de som spiser en næringsrik og sunn frokost bidrar til å holde et stabilt blodsukkernivå og dermed at man at lettere unngår eventuell småspising og “lette snacks-løsninger” senere utover dagen. Frokost kan også bidra til å reduserer det farlige LDL-kolesterolet.

Ellers så står er det nok en jobbehelg for min del. Ønsker alle en god helg!

– Silje Bjørnstad –

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg