Blomkålpure = kjempenam!!

Jeg har endelig fått meg stavmikser, og gjett om den skal brukes flittig fremover til å lage deilige supper, purèer og så videre.

Idag prøvde jeg meg på blomkålpurè, og dæven døtte det er digg!! Dagens middag var kyllingfilet med blomkålpure og kokt gulrot – N A M !!!

Sånn lagde jeg min purè:

1 blomkål som skjæres opp i mindre buketter og kok de møre i melk (du kan også tilsette litt vann slik at kokevannet blir en blanding om du vil). Kok cirka 5-6 minutter, det avhenger av hvor store blomkålbukettene er, men stikk en gaffel i de for å sjekke. Deretter silte jeg ut melken i en annen kjele, ta vare på litt av dette som du kan spe med for å få en glatt og fin blomkålmos.


(Blomkålen er klar for å “stavmikses”. Ja, det er mobilkamera….)


Ta stavmikseren over blomkålen og tilsett litt og litt varm melk. Du kan også tilsette litt matfløte og en smørklatt for enda mer smak, men jeg liker best mine grønnsaker “rene i smaken”. Bruk stavmikseren til pureèn er i glatt og ønsket konsistens. Blomkålpurè har en søtlig smak og kan brukes til det meste til ulike kjøttretter eller som tilbehør til tapas eller vegetarrett.

At jeg ikke har prøvd å lagd dette før?!? Så enkelt og så raskt å lage!



ENJOY!

– Silje Bjørnstad –

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg