Jeg har tatt helg.

Den siste helga før skolestart skal jeg tilbringe sammen med mamma og pappa og to firbeinte på hytta i Trysil. Jeg tenkte at det ville bli deilig å komme seg litt utenfor Oslo før skolesemesteret og høstens planer begynner for fullt til neste uke, for da kommer det nok til å gå i ett frem mot jul. Så i dag reiste jeg hjem til Åsnes, og i morgen reiser vi opp på fjellet!! 🙂

På vei hjem fra rutebilstasjonen nevnte mamma at det er en sånn årlig turmarsj som går i fjellet hvor vi har hytte, og denne marsjen er nå til lørdag. Gåturen er på 1 mil inn mot en seter og tilbake igjen samme vei. På seteren selger de blant annet  hjemmelaget ost og smør, de har vaffelkafe og lignende. Gjett om jeg ble gira på å gå den turen a!! En gåmarsj på til sammen 2 mil med vaffel&kaffe-pause halveis i “løypa” på ei seter langt fra hverdagsmas og bileksos, høres jo bare ut som en kjempeherlig og god turdag for min del!! 🙂 

Sara bruker det uskyldige og stakkarslige “værsåsnill-å-gå-tur-med-meg-i-kveld-da-Siljeeee”-blikket sitt. Og jada, det funker.. 

Mens Lexie er sliten etter at vi har lekt med ball. 🙂

Nydelige er de da hvert fall, eller?!  🙂

– Silje Bjørnstad 
 

1 kommentar
    1. men, har det vørti nitt ganggælv på Hanshaugmoa ell? akkurat makan som det er på klemmetsbakken jo 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg