Nå har det starta. For real.

Den uka her har skolen begynt “på ordentlig”, og her er det ingen myk start med litt repitisjon av gammelt stoff eller diverse ord og uttrykk. To dager med kjemiforelesning som innebærer cirka hundretusen nye formler, faguttrykk, ligninger, og ord som jeg ikke en gang vet hvordan skrives gjør at hodet mitt bare er helt stappa. Men etter tre timer med kollokvieoppgaver i dag gjorde at vi elevene faktisk fikk tid til å forstå stoffet litt bedre fordi vi nå hadde tid til å gå igjennom ting, og ikke bare raaaaase igjennom 5-6 kapitler på 2 dager slik som kjemilæreren mente var passende å gjøre. Så man har faktisk en sjanse til å forstå alle de derre elektrokonfigurasjonsgreiene, likevekts-regnestykker og hvilke orbitaler som tilhører de ulike elektronskallene! Det er en så god følelse når ting du først ikke skjønte en dritt av gir mening. 😀

Puh, ut med frustrasjonen der ja… 

Ellers så skal jeg hjem i helga. Mamma skal feire “29-årsdagen” sin med stort kalas. Så helga skal nytes fullt ut med venner og familie – og jeg kjenner jeg trenger det. Resten av septemberhelgene er allerede “booka” til jobbing, så jeg skal passe godt på å slappe av litt den helga her før det bryter løs med nye kjemiforelesninger neste uke.

Håper alle får en fantastisk helg. 

– Silje Bjørnstad – 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg