Snart helg, og den kommer til å bli knall! (og travel)

God kveeeeeld!

I dag har vi hatt blodsukkerforsøk på skolen, det var faktisk veldig gøy og interessant. Vi ble delt opp i fire ulike grupper som skulle innta fire forskjellige måltider:  Snickers & Coca Cola, yoghurt, to hveteboller + vann/te eller 2 brødskiver med smør og agurk samt vann/te.

Jeg havnet på gruppen som skulle spise brødskiver, og takk for det. (Jeg liker ikke yoghurt, og jeg hadde ikke blitt en hyggelig person å være sammen med om jeg skulle startet dagen med boller eller brus og sjokolade…)

Deretter skulle vi måle blodsukkeret vårt hvert 20.minutt i totalt 120 minutter uten å innta noe annen mat eller drikke. (heller ikke vann). Så totalt ble det syv stikk i finger`n, litt nummen etterpå ja…(målte en gang før vi spiste, deretter hvert 20., 40., 60., 80., 100. og 120. minutt).

Det er jo mye morsommere (og også lærerikt) å gjøre ting i praksis – så dagen og forsøket var helt klart vellykket fra min side! 🙂

Men nå, til helga!

Fredag: Mamma og pappa kommer inn til Oslo sammen med vovsene og i morgen kveld skal jeg og ei venninne være hundepassere på Slottsparken Hotell! Gjett om vi skal kose oss a 🙂 🙂 🙂

Lørdag: Jobbe på dagen, reunion og kino med gamle klassekamerater fra Høgskolen i Oslo på kvelden.

Søndag: Jobbe på dagen, og ikke minst RIHANNAKONSERT i Oslo Spektrum på kvelden. 

Det blir så bra!!!!! 😀 😀 😀

Nå er det derimot torsdagsstemning med TV-kveld som innebærer “Dag” og “Torsdag kveld fra Nydalen”.

Kos dere 🙂

– Silje Bjørnstad –

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg