3 toppturer på 3 timer

Jeg er hjemme i Åsnes i helga og for en perfekt dag for å gå toppturer! Ikke for varmt, ikke for kaldt, ikke regn og akkurat nok vind til at det bare blir behagelig i stedet for at man fryser. Med så mye energi i kroppen i tillegg holdt det visst ikke med en topptur da jeg først var i gang.

Først ble det Kjølaberget på Flisa, og ja, forresten, den FYSAK-kassa er flytta på siden i fjor…..  Nemlig til en husvegg helt på toppen, forbi masta….

Jeg sosa jo rundt på toppen der og bare “hvor pokker er den kassa i år?!”, men fant den til slutt 😀 Ellers så har jeg hørt rykter om at det skal være mye huggorm oppi der i år, men jeg så i allefall ingen. 

UTSIKT FRA KJØLABERGET, SKOG, SKOG OG MERE SKOG… Og noen hus da, og ikke minst Norges lengste elv Glomma.

Så tok jeg bilen ned til Myrmoen eller “Myggmoen/Miggmoen” som stedet populært blir kalt her i distriktet. Dette er uten tvil det stedet i kommunen med mest mygg, men faktisk ikke i dag, det var nok for kaldt for de blodsugerne.

Dette er vel strengt tatt ikke en “topptur” i den forstand, men løypa er da med på FYSAK-prosjektet. Den er uansett p e r f e k t jogge/gå-runde, beste underlaget, og hvertfall i dag for det var ikke en myggjævel å se/høre.  

Flisaelva:

Tau var faktisk veldig nødvendig for å komme seg opp denne skråningen:

Så var jeg på vei hjem, men da jeg først var i gang tok jeg Gjesåsberget i samme slengen, så på tre timer (inkludert bilkjøring og lunsjpause) fikk jeg tre klipp i FYSAK-kortet og vips så var man plutselig halveis med årets topptur-klipp.

Ha en nydelig lørdag! 🙂


– Silje Bjørnstad – 

3 kommentarer
    1. Ja det må jeg si! Men enten må du være noe sinnsykt sprek, eller så må det være veldig lite å finne på på Åsnes?! Jeg går for det første! 😉

    2. Herlig! Ikke dårlig å være halvveis etter bare 3 timer 😉 Toppene her er litt i høyeste laget for det, tror 5 av de 10 toppene er over 700 meter og den høyeste er på vel over 1200 meter. :O

    3. Sjøvika: Hehe, det er nok en god blanding av begge de to!! 😉
      Randomjenta: Kan nok ikke skryte på meg å gå slike “toppturer” akkurat, men noen hundre meter oppover blir det jo :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg