Beste helga

Da er jeg tilbake i Norge etter en helt fantastisk bra helg i England – Ashtead/London.

 Jeg ankom torsdag kveld og på fredag var vi i en fornøyelsespark rett utenfor London som heter “Thorpe Park”. Den er absolutt verdt et besøk!!! Masse berg-og-dalbaner, karuseller, vannsklier og lignende, spilleboder, spillemaskiner osv.  


På kvelden var det fotballkamp i englands-trøyer og England-Sverige på TVen. De som tror at nordmenn og fotball er en “uheldig kombinasjon”…..prøv å henge med engelskmenn da landslaget ligger under…

 

Uansett,  etterpå ble det kinesisk “buffetmiddag” på en bedre restaurant hvor hver person bestiller retter de vil ha også kommer det på et stort middagsbrett som alle kan forsyne seg fra og dermed smake på alle rettene. Og fy søren hvor mye mat vi fikk og fy søren hvor mye mat vi spiste!!! Vi spiste flere forretter, “venterett”, OG enda flere hovedretter, selv om alle egentlig var stappmette etter bare forrettene. Desserten stod vi over fordi vi måtte kjappe oss ut på byen siden klokka hadde blitt over midnatt. Noe som var likesågreit! 🙂

På lørdag tok vi toget til London by og planen var shopping og eventuelle turistattraksjoner, men siden alle var rimelig reduserte “dagen-derpå” (bortsett fra meg da som går under “the crazy one who doesn`t drink alcohol) så ble det noen få butikker og pizza. Det vil si, TO butikker. Shopping i London på en lørdag på Oxford Street er jo som å be om bank, men jeg var fornøyd så lenge jeg fikk besøk minst en sportsbutikk og jeg fikk svidd av noen hundrelapper på litt nytt treningstøy 😀 

 

 

 
Ellers så har det blitt mye mat kroppen ikke er vant til… Noe som merkes både på magen og huden samt at energinivået mitt har stiget fra 0 til 100 og tilbake til 0 igjen på under en time. Jeg skjønner hvorfor ikke jeg kan leve på et kosthold hvor raske karbohydrater og hvitt mel dominerer for å si det sånn: Sukkerrike frokostblandinger, pizza, pasta, lyst brød frokost, og ikke minst obligatoriske mocca frappuchinos fra Starbucks. Jeg har tilogmed spist mitt første måltid fra KFC denne helgen! :-O Slik går det når man “følger strømmen” for å tilpasse seg og konklusjonen min er: Engelskmenn trenger også ernæringsfysiologer som kan guide dem til forbedringer i kostholdet. 😉

Ny uke starter i morgen og selv om det har blitt en del gåing i helgen så meker jeg at jeg savner “ordentlig trening”. Derfor starter jeg mandagen med “Step Intervall” på Elixia på formiddagen før jeg skal på kveldsvakt for Side2.

På tirsdag skal jeg visst ta sjøveien til København, mens det blir jobbing på torsdag og fredag.

– Silje Bjørnstad – 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg