Oppskrift: Ratatouille

Ratatouille er et klassisk og sunt tilbehør som kan brukes til det meste. Oppskriften kan varieres med grønnsaker du selv synes passer best, men her er hvertfall en variant jeg syntes var yummy. 🙂
3-4 porsjoner
En boks hermetiske tomater
1-2 gulrot
1 liten squash
2 hvitløksfedd
1/2 gul løk
2 ss olje med nøytral smak (for eksempel rapsolje, Vita HjerteGo)
 
Skjær opp løken i strimler og bruk hvitløkspresse til hvitløksfeddene. Surr dette i varm panne/kjele med olje. Skjær opp squash og gulrøtter i terninger. Ha dette oppi sammen med de hermetiske tomatene. La dette koke på lav til middels varme i 15-20 minutter. Rør av og til.  

Jeg hadde ratatouille som tilbehør til stekt torskefilet og blomkålmos. NamNam! 🙂

Enjoy!

– Silje Bjørnstad –

2 kommentarer
    1. Da har je akkurat klipt mæ i ærmen 3 gonger pluss skrolle opp å ne 4 gonger. Det står da vitterlig steikt (stekt) torskefilé(t). Hær skjer? Blir de rakfisk au, trur du?

    2. Har blitt både torskefilet og ørretfilet de siste ukene, men jeg synes torsk er bedre (har mindre..) smak, så med riktig tilbehør går det ned! Den røde fisken er litt mer kraftig i smaken så trenger litt tid på tilvenne meg den, men det er tydeligvis håp for meg også! 😀
      Jeg tviler på at rakfisk er det som skal testes ut neste gang, men jeg tenkte å prøve seibiff snart! 🙂 Kom gjerne med fiske-mattips 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg