Skikkelig knallgod hjemmelaget “proteinrik-lavkarbo-pizza”

Jeg har prøvd å lage lavkarbo-pizza en gang tidligere (da med ferdig lavkarbo-pizzabunn fra EasyLiving), men denne ble ikke akkurat “en hit”.

Uansett, den er glemt for i dag prøvde jeg en ny oppskrift der jeg selv lagde pizzaen helt fra bunnen av og N A M!!!!

Pizzapunn:
1 dl revet ost
2 egg
1 ts salt
1 ts fiberhusk
1 ss toppet mandelmel
1/2 ts bakepulver
ca 0,7-0,8 dl vann 
Oregano

Rør alt sammen, ha i vann tilslutt for passe tykkelse (ikke sikkert du har bruk for alt) og ikke glem oreganokrydderet 😉 Helles over på bakepapir og stekes på 180 grader i 20 min. Ha på fyllet, og stek i 10 minutter til på 250 grader. 

 

Deigen på bakepapir:

Bunnen etter første runde i stekeovnen og klar for pizzafyll:

Som tomatsaus brukte jeg cirka 1/2 pose med “TORO pizzafyll med tomat og løk”. 

Denne kan bli litt tam i smaken så derfor hadde jeg oppi et fedd presset hvitløk.

Pizzaen klar for steking:

Som pizzafyll hadde jeg en kyllingfilet i biter, 1/4 paprika, 1/5 løk, oreganokrydder og selvfølgelig OST. 

Pizzaen klar for SPISING! 🙂

Denne var så god at jeg spiste opp alt i samme slengen selv om jeg egentlig hadde tenkt å ha den til både lunsj og middag. Og snakk om å bli godmett uten å føle seg oppblåst eller at magen står reeeeett ut! 🙂 🙂 🙂 

Næringsinnhold i pizzabunn:
Karbohydrat: 4,6 gram. Proteiner: 30,8 gram. Fett: 25,2 gram. Kcal: 366,7  

Næringsinnhold i hele pizzaen:
Pizzabunn + kylling-pizzafyll
Karbohydrat: 15,3 gram. Protein 79,2 gram. Fett: 38,8 gram. Kcal: 724,2  

ENJOY!

I morgen kommer det forresten et innlegg om lavkarbo-kosthold til de som har rynket på nesa da jeg har sagt at jeg nå spiser karbohydratredusert i forhold til tidligere. 🙂

– Silje Bjørnstad – 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg