I mine kjøkkenskap:

Fikk et spørsmål om hva en “ernæringsfysiolog” har i skapene sine på kjøkkenet, så here we go:

Kjøleskap:
Egg
Jarlsberg-ost
Peanøttsmør
Kyllingpålegg
Tine Smør 
Helmelk
Redbull sugarfree
Majones
Gulrøtter
Brokkoli
Paprika
Purre
Agurk 
Aioli 

(Jeg ramser opp det som er “mitt” – samboer Eirin har selvfølgelig også mat inni her 😉 Og den lakseoljen har Fredrik fått lov til å ha der… ;p ) 

 

Fryser: 
Laksefilet
Torskefilet
Kylling
Karbonadedeig
Biff
Bær (Bjørnebær, bringebær, jordbær)
Spinat
Amerikansk grønnsaksblanding
Blomkål- og brokkolitopper 

 

Noen basisvarer det kan være kjekt å ha til for eksempel baking, grøt, snacks, brød, knekkebrød, kakao etc: 
Havregryn
Solsikkefrø
Linfrø
Kakaopulver
Vaniljepulver
Kruskakli
Fiberhusk 
(Mandelmel) 

Og ikke minst krydderhylla som kan redde et hvert måltid: 
Sort pepper
Havsalt
Kanel
Oregano
Chilipulver
Spisskumin
Kikkoman
Sukrin
Sukinmelis
Natreen
Johannesbrødkjernemel (fortykningsmiddel)
Pommes frites krydder (TIL NØD!! 😉 ) 

Dette er forøvrig matvarer jeg bruker å ha til enhver tid så kan vel si at dette er et ganske “normale” kjøleskap/fryser for min del: Masse, sunne grønnsaker, rene kjøtt- og fiskeprodukter, “ekte” ost og magert kjøttpålegg +++ 

Ai, jeg bruker også ha nøtter (usaltede), spesielt valnøtter, cashew og paranøtter – men det var det visst tomt for gitt. Jeg er glad i nøtter vettu… 😉

– Silje Bjørnstad –

Blogglisten

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg