Stekt fisk med råkostsalat og hjemmelaget rømmedressing

Jeg er sikker på jeg kan gomle råkostsalat og denne dressingen til det tyter ut av ørene mine, for dette smakte godt! Sammen med en  valgfri fiskefilet og noen agurkskiver var det bare enda bedre. Prøv 🙂

(Jeg brukte torsk, den bare falt litt fra hverandre på slutten der…) 

Hjemmelaget rømmedressing
1 dl lettrømme
0,5 dl yoghurt naturell
1 – 2 hvitløksfedd
1 – 2 ss gressløk
1 ss majones (valgfritt, men gir litt “rundere” smak)
salt og pepper 

Bland sammen lettrømme og yoghurt. Press hvitløksfeddet med en hvitløkspresse og tilsett oppi blandingen. Rør rundt og til slutt har du oppi gressløk, og eventuelt litt salt og pepper. 

Råkostsalat 2- 3 porsjoner (jeg bruker 2 deler gulrot og 1 del kålrot)
5 – 6 gulrøtter
1/2 kålrot
Sitronsaft

Riv grønnsakene med et rivjern og bland sammen. Tilsett noen dråper ferskpresset sitronsaft og rør rundt. 
 

Enjoy!

– Silje Bjørnstad – 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg