Et artig tilbakeblikk

Mens jeg satt på jobb i går gikk det plutselig opp for meg at det er ganske nøyaktig tre år siden jeg begynte i Nettavisen/Side2.no. De første 9 ukene var i forbindelse med praksisplass mens jeg gikk siste året på bachleoren i Medier & Kommunikasjon på Høgskolen i Oslo. Deretter ble det sommerjobb samme året og etter det har jeg mer eller mindre jobbet der som deltidsjournalist.

Og jeg måtte bare mimre litt for å se hvordan jeg klarte meg disse første ni ukene i “det ordentlige arbeidslivet”. Googler man navnet sitt er det mye interessant som kommer opp gitt… Ingen tvil om at det var utrolig lærerikt og ikke minst GØY i hvertfall! 🙂 Samtidig var det jo gøy å kunne eksponere seg litt i media og få slengt både navnet og tryne sitt ut på webben:

Jeg ble med og testet kickboxing: – Ikke for pingler

Jeg ble med (daværende) motejournalist Trine ut i Oslos motebutikker for se etter kule blazere: Vi tester vårens blazere

Æææææh, det her er noen år siden ja!… 😀

Så ble det testing av årets påskegodt: Det beste påskegodtet

Jeg fikk selvfølgelig være med på diverse pressehappenings:

Elsker norsk design (Oslo Fashion Week 2010)
Dette blir årets skomote (Pressevisning for Nelly.com)
Intenst og heftid med Adil (Pressevisning for musikalen “Spring Awakening” på Oslo Nye Teater) 

Og ett av de første “ordentlige” intervjuene jeg husker best er med Sig Hansen kjent fra TV-serien “Dødelig Fangst”. Sjefen min ville at jeg bare skulle kaste meg i det, så da ble jeg sendt i en taxi til Grand Hotel sammen med fotografen før jeg møtte noen PR-folk som viste meg veien til hotellrommet der intervjuet skulle være. Her satt det en hel haug andre TV- og produksjonsfolk som blant annet skulle passe på at jeg ikke brukte lenger tid enn det jeg hadde fått tildelt, at jeg stilte saklige spørsmål og så videre.  DETTE lærte jeg mye av det!…

– Det er et helvete

Vel, ingen tvil om at man har endret og gjerne utviklet seg de siste årene, både privat og jobbmessig! Hehe. Uansett, underholdende å tenke tilbake på hvertfall!

“Skulle ønske jeg visste det jeg vet nå for fem år tilbake” er en tanke som dukker opp i hodet mitt av og til. Og om fem nye år tenker jeg sikkert det samme. 😉

Uansett, ha en flott torsdag! Snart helg!!

– Silje Bjørnstad – 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg