Resultater fra kroppsanalyse + tilbud til DEG om kostveiledning og kroppsanalyse.

Tjohei, da var denne dagen blitt til kveld også og snart er det jo helg igjen. Skal si tiden flyr om dagen.

I dag tidlig var det tid for 12-ukers-kontroll for LCHF-deltakerne. Det ble tatt fastende blodprøver (sjekke totalkolesterol, LDL, HDL) samt blodsukkermåling. Deretter var det InBody-test (kroppsanalyse) og selv om jeg ikke kan si noe om veldig konkret tallene fra dagens test så kan jeg si så meget som at de få kiloene man mistet under de 3 ukene man levde på LCHF-dietten, de er på plass igjen og vel så det (1 kg pluss i tillegg til det jeg veide før forsøket for min del faktisk) og BMI er i kategorien normal. Men fettprosenten min har derimot gått ned 3 prosent fra forrige måling som var i november. (Mer eller mindre ganske ubevisst, men med riktig styrketrening og riktig kosthold over lengre tid så skjer det ting gitt…)

Det vil bli infomøte for oss som har vært med om LCHF-prosjektet der vi får vite alle resultatene og konklusjonen i løpet av februar måned. Whooo! En ting ble allikevel avslørt i dag, og det var at etter KUN 3 uker med HØYFETT-LAVKARBO-diett så hadde kolesterolnivået (både totalkolesterol, HDL og LDL) i blodet steget betraktelig hos alle som har vært med. Meget interessant! 😉 Uansett, flere detaljer kommer altså senere! 

KAMPANJETILBUD: 

Skolen jeg går på, Atlantis Medisinske Høgskole, samarbeider med Bryn Legesenter med å ha en studentklinikk der studentene selv kan prøve seg som ernæringsfysiolog i praksis. Og nå har studentklinikken et veldig bra tilbud, nemlig kroppsanalyse og 2 x kostholdsveiledning for bare 200 kroner! (Gjelder til 31.01.2013) Til vanlig koster en konsultasjonspakke 300 kroner og en kroppsanalyse bruker å ligge rundt 500 kroner på et treningssenter eller lignende. Med andre ord, dette er faktisk et veldig bra tilbud uten å være altfor subjektiv.  🙂 Jeg har ikke begynt å praktisere ved studentklinikken ennå, men jeg regner med at jeg skal prøve meg i løpet av våren. Ellers så er det jo bare å ta kontakt med meg direkte på mail også hvis det er noen som har noen spørsmål til en (snart ferdig utdannet) ernæringsfysiolog 😉

Er du interessert og vil sjekke ut mer om dette tilbudet – klikk her!

Kroppssammensetningsanalyse er måling av muskler og fett ved bruk av bioimpedansemåler Tanita MC-180. Her får du målt blant annet vekt, fettprosent, muskelmasse m.m. Kostholdsveiledning kan for eksempel gå ut på å kartlegge ditt spisemønster og hjelpe deg med å sette sammen et sunt og balansert kosthold tilrettelagt for deg og din livsstil. Det kan også være råd om ernæring ved graviditet, ammende, eldre, barn og unge og så videre. Eller om du ønsker å gå opp eller ned i vekt, har noen spørsmål om kosthold tilpasset trening og fysisk aktivitet og så videre.

Studentene ved studentklinikken vil gjennomføre denne praksisen under veiledning av autoriserte, kliniske ernæringsfysiologer ansatt ved skolen.

(info nedenfor er hentet fra nettsiden til Atlantis Medisinske Høgskole)

En konsultasjonspakke innebærer minimum to konsultasjoner, videre oppfølging kan deretter gjøres per e-post eller telefon.

Ved den første konsultasjonen gjøres blant annet en grundig kartlegging av klientens situasjon/problem. Både kosthold og spisemønster varierer mye fra person til person, og for å kunne gi best mulig råd og veiledning er det viktig å få en god og nøyaktig oversikt.

En til to uker etter første besøk, kommer klienten tilbake til ny konsultasjon. Det legges nå en plan for videre kosthold,  samt råd om hvordan du best kan tilpasse deg eventuelle endringer i spisemønster. Forankring av realistiske forventinger, mål og motivasjon er også en viktig del av behandlingen. 

 Resten av kvelden fra min side er satt av til sofa og Idol. Auditionrundene er jo det morsomste! Ha en flott kveld!

(Ja, jeg klarer faktisk å sette meg ned en gang i blant og bare senke skuldrene….. ;)) 

– Silje Bjørnstad – 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg