Da har det begynt: Hei soving-i-intervaller, konstant hjerneaktivitet om epidemiologiske studier og massive angrep av hodepine.

Jeg har begynt med bacheloroppgaven, noe som gir visse klassiske “skolestressa-effekter” for min del. I går kveld for eksempel så var jeg stuptrøtt ved 23-tiden og la meg ned for å sove. Ved halvto-tiden på natta våknet jeg og var lys våken og begynte å virkelig kverne hjernen i form av ulike forskningsstudier, p-verdi-resultater, konfunderende faktorer, relativ risiko og odds ratio og alt det andre som man skal holde styr på i forbindelse med oppgaveskrivingen. Det endte med at jeg satt effektivt i 1,5 time fra cirka klokka halv to til tre og analyserte både kohortstudier, kasus-kontroll-studier og metaanalyser.

Men å være våken på natta gir utslag dagen derpå. For å si det sånn, jeg fikk ikke karra meg ned på trening før klokka var 15.00 i dag fordi jeg sovnet på sofaen (der lå jeg og sov i 2,5 time! Midt på dagen liksom…. Normal døgnrytme er tydeligvis oppskrytt, og ja jeg er flau).

Også var det tilbake i oppgaveskriving. Grunnen til at hjernen blir ubevisst stressa er fordi ordet DEADLINE henger usynlig over laptop-skjermen her. 1.utkastet skal nemlig leveres innen 1.mars. Men hva er den aller beste medisinen for hodepine og slappe øyne? Jo, en gåtur i det fantastiske påskestemning-været, gjerne da i tiden hvor det begynner å bli mørkt. Jeg får i hvertfall ny energi og ny giv av alle de flotte fargene, den friske luften rett i ansiktet og følelsen av at våren er på vei.

Så nå har jeg akkurat levert inn 1.utkastet med god margin! Hah!

Flere “bacheloroppgave-stressa-utbrudd” kommer nok i løpet av mars måned, så bare vent, her skal det bli underholdning i ukene fremover! 😉

I morgen skal jeg forresten på informasjonsmøte om LCHF-prosjektet jeg var med på i høst!! Spennende å høre hva slags resulater og konklusjon forsknings- og prosjektlederen har funnet ut! Jeg skal selvfølgelig bringe informasjonen videre. 

Uansett, ha en god tirsdag! 🙂

– Silje Bjørnstad – 

FØLG SILJEBJORNSTAD.BLOGG.NO PÅ BLOGGLISTEN – KLIKK HER.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg