Lørdagsmorgen: Proteinpannekaker, snø, nytt treningstøy og vitamin D+revmatoid artritt

Dagens frokost: Proteinpannekaker av følgende: 1/2 boks cottage cheese, 3 egg, kanel og kardemomme. Toppet med fryste bær og søtningsmiddel. Jeg tror jeg har spist dette til frokost hver dag de to siste ukene. Hehe, det er så digg! Og holder deg god og mett lenge 🙂

Bildet er fra Instagram-kontoen min: Siljebjornstad87

Ellers så har jeg vært oppe siden klokka sju i dag (et viss hundevesen var lys våken og i usedvanlig godt humør tidlig på morgenen, så da var det bare å stå opp.. Sove-lenge-på-lørdag-er-tydeligvis-oppskrytt… Deretter har jeg sittet 2 timer med bacheloroppgaven og er så godt som ferdig og klar for å sende inn 2.utkast! 😀 Så da er det bare å håpe på at det ikke er mye som må rettes på før jeg kan levere inn den endelige, ferdige versjonen. 

Jeg skriver om forholdet mellom 25(OH)D (altså vitamin D) og revmatoid artritt (leddgikt). Problemstilling: Kan vitamin D påvirke sykdomsaktivitet ved etablert RA, og har vitamin D-status betydning for risiko for å utvikle RA?

Etter hvert skal jeg gå en lengre tur med hunden og ikke minst ta meg en tur til “CondiZ” – hvor jeg nå har skaffa meg 1-ukes-abonnement for de dagene jeg er hjemme. Hehe, egentlig er det bare mulig med månedsabonnement, men med litt kontakter i lokalmiljøet mikset med VIP-behandling ordner det seg! :p

Det må bare slutte å snø litt først. For sjekk hva jeg våknet opp til i dag:

Og fortsetter det slik må noen komme å brøyte veien her… Jeg NEKTER å måke hele veien ned til postkassa med snøskuffe liksom. Å ta for seg gårdsplassen klokken 7.30 på morgenen var mer enn nok :p

Også må jeg bare vise frem den nye treningstoppen min som jeg fikk av verdens herligste kjæreste 😀 

“Nike-running-dri-fit”

Uforventede hverdags-overraskelser er best! Og når en treningsglad energifreak får nytt treningstøy snakker vi toppscore. 😀

Ha en helt fantastisk deilig og sprek lørdag! 

– Silje Bjørnstad – 

FØLG SILJEBJORNSTAD.BLOGG.NO PÅ BLOGGLISTEN – KLIKK HER.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg