Superenkle hjemmelagde proteinbarer (med sjokoladesmak, uten sukker)

Mulig de ikke ser så veldig fristende ut (rett og slett fordi jeg ikke har tålmodighet til å lage de 100%perfekt osv…;)) , men tro meg – disse ble SÅ gode!

Til to søte små proteinbarer:

25 gram proteinpulver med sjokoladesmak (funker sikkert med annen smak også 😉 Proteinpulveret jeg brukte hadde også sjokoladebiter – yum!)
10 gram mandelmel
En melkeskvett

Evnt smeltet sjokolade til å dyppe barene i.  

Bland sammen mandelmel og proteinpulver, tilsett deretter bittelitt melk til deigen henger sammen og du kan forme to barer.

(Blir deigen for klissete tilsetter du bare litt mer proteinpulver/mandelmel) Sett i fryseren 20-25 minutter eller oppbevar i kjøleskapet.

For mer “proteinbar-look” smelter du sjokolade som du kan dyppe barene i og deretter sett kaldt slik at sjokoladen stivner, men jeg hadde ikke tålmodighet til dette etter at jeg tok en smaksprøve (Mine kom aldri til kjøleskapet en gang…;p ). Da forsvant barene like kjapt som de ble lagd… 😉

Enjoy!

– Silje Bjørnstad – 

 

FØLG SILJEBJORNSTAD.BLOGG.NO PÅ BLOGGLISTEN – KLIKK HER.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg