Silje Bjørnstad – Ernæringsfysiolog: Ønsker du kostveiledning fra ernæringsfysiolog? Har du spørsmål om ernæring eller kosthold?

 Nå skal frøkna få orden i sakene.

Jeg er for tiden midt i etableringsfasen med hjemmeside, facebook-side, visittkort, etc og hele sulamitten som hører med angående å jobbe som en ernæringsfysiolog. “Skal man ha noe gjort får man fikse det sjøl”! 😀 

Neida, men jeg har jo snakket lenge om det å starte for seg selv enten om jeg har fast jobb eller ikke, og siden det er flere av dere som har sendt meg mail angående kostveiledning og ernæringsråd så er det bare å hoppe i det. Dette setter jeg forresten veldig stor pris på! 🙂

Så for tiden blir det en del hjemmekontor med organisering av ulike ting, papirarbeid og i det hele tatt… Gøy er det hvertfall! 

Jeg vil etter hvert få egen mailadresse knyttet til min virksomhet, men enn så lenge er det bare å fortsette å sende mail til følgende adresse: [email protected]

Derfor vil jeg i første omgang informere om de ulike tjenestene jeg kan tilby: 

KOSTVEILEDNING – både gjennom direkte møte med klient og over Internett:

  • Ned eller opp i vekt: Individuelle kostholdsråd og veiledning.

  • Kostholdsråd: Livstilssykdommer: diabetes type 2, overvekt/fedme, høyt blodtrykk, hjerte-kar, kolesterolverdier

  • Kostholdsråd til gravide og ammede

  • Kostholdråd spedbarn

  • Kostholdsråd eldre

  • Kostholdsråd barn og unge

  • Analyse av ditt kosthold med kostholdsråd: Hvordan er anbefalingene i forhold til ditt nåværende kosthold. Hvordan er ditt vitamin-mineralnivå? Hvordan er fordelingen av karbohydrater, fett og proteiner? Gjennomsnittsinntak av kostfiber. Gjennomsnitttsinntak av tilsatt sukker. Hva bør du spise mer/mindre av i forhold til hva som er anbefalt og optimalt for deg?

  • Næringsberegning: Beregning av næringsinnhold i menyer, oppskrifter og måltider
     

    Bor du i Oslo-området har jeg mulighet til å komme hjem til deg for en veiledningstime sammen med deg (varighet ca 1 – 1 1/2 time). Det er også mulighet for pakkeløsning med oppfølgingstimer (varighet ca 30 – 45 minutter). En type pakkeløsning inkluderer også en tur på en dagligvarebutikk for konkrete tips og råd til matinnkjøp.

    JEG MENER: Det hjelper ikke å kunne teorien når man ikke kan praktisere den og tilpasse den individuelt. Derfor er det viktig å ha fokuset på hva som er et riktig kosthold for DEG og din livsstil.

    «La din mat bli din medisin»

    FOREDRAG og helsekommunikasjon: 

Jeg har også mulighet for å holde foredrag og motivasjonskurs. Dette kan for eksempel være på skoler, arbeidsplasser, sykehjem, institusjoner, ansatte i helsevesen og så videre. 

Forslag til tema kan være trenddietter, kosthold for eldre, kosthold i barnehager, lavkarbo, kosthold for en sunnere kantine etc. DU bestemmer 🙂

 Ønsker du mer detaljert informasjon eller har spørsmål om priser: Send en mail til [email protected]

– Silje Bjørnstad – 

 

FØLG SILJEBJORNSTAD.BLOGG.NO PÅ BLOGGLISTEN – KLIKK HER.

 

1 kommentar
    1. Hei 😊.
      Leste innlegget ditt i Hjemmet (Helse) hvor du skriver om kalde poteter har mindre stivelse. Hva skjer om du varmer opp poteten igjen.? Beholder den fiberkonsistensen eller går den tilbake til Raske karbohydrater?
      Takk for svar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg