Denne uka: Nytt treningsopplegg, jobb, skole og besøk

MANDAG! 😀 Fortsatt litt trøtt i trynet, men energinivået og godfølelsen er på plass! 😀 

Den uka her er planene klare:
Man – Tors: Side2-jobbing
Fre – Søn: Obligatoriske skolesamling og besøk fra Bergen

Nu er jeg klar for trening før jeg begynner på jobb. Fredrik har funnet frem en nytt 4-ukers-treningsopplegg jeg skal prøve: Sheiko mengdetrening (program excel 37). Tror det er greit med litt variasjon etter å ha kjørt det samme programmet i noen uker nå, og ikke minst så er det motiverende med nytt opplegg og litt andre øvelser. 

På skolesamlingen i helgen skal forresten alle studentene presentere en obligatorisk oppgave med tilhørende rapport for de andre i faget “helsekommunikasjon”. Oppgaven gikk ut på å skape et tiltak for å fremme en god helse hos ungdom. Jeg peilet meg inn på målgruppen unge jenter i alderen 13-18 år og har fokusert på å dekke kalsiumnivået hos disse jentene. 

Det er også klappet og klart! Rapporten ble godkjent på første forsøk og jeg er bare gira på å holde foredrag NÅ! 😀

Et lite innblikk fra powerpointpresentasjonen:

Mange unge jenter i pubertetsalderen har et negativt syn på sin egen kropp og kan ha flere lange perioder der de er på slankekur uten at dette er nødvendig. Dette kan også føre til at mange unngår meieriprodukter i kosten og dette kan gi en negativ innvirkning på mineralstatus i skjelettet. Et utilstrekkelig inntak av kalsium gir ofte ikke symptomer, men resultatet er en gradvis avkalkning av skjelettet og som kan føre til beinskjørhet og større risiko for beinbrudd.”

“Jeg har hentet inspirasjon fra «Mr. Melk», talsperson for TineMelk, kombinert med inspirasjon av styrketreningstrenden og uttrykket «strong is the new skinny». Med en ny kvinnelig talsperson ønsker jeg at målgruppen får en større forståelse for viktigheten ved å styrke kroppen med hovedfokus på å dekke sitt kalsiumnivå ved inntak av melk og meieriprodukter.” 

“For å nå ut til mottakerne ville jeg i hovedsak tatt i bruk to kommunikasjons- og markedsføringmetoder: egen nettside og egen Facebook-side. På nettsiden vil man finne bakgrunnsinformasjon, inspirasjon, forklaringer og tips til hvordan og hvorfor kalsium er viktig for kroppen. Sammen med en Facebook-side vil nettsiden øke tilgjengeligheten for mottaker fordi man her har mulighet til å være interaktiv og dermed skape dialog mellom avsender og mottaker, samt dele råd og erfaringer med andre mottakere. Man vil også finne tekst, bilder og informasjonsvideoer som kan inspirere og oppmuntre til handling.”

God mandag! 😀

– Silje Bjørnstad –  

FØLG SILJEBJORNSTAD.BLOGG.NO PÅ BLOGGLISTEN – KLIKK HER.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg