Film: Hjemmetrening med egen kroppsvekt alà Silje og Fredrik

Fredrik reiste til Spania i går så nå er jeg hjemme alene noen dager. Men før han dro ble det en minirunde med hjemmetrening for hans del, blant annet pushup med ekstra vekt, LES: meg på ryggen 😉

Her er underholdningen (og forhåpentligvis litt inspirasjon også):

video:moromoro

Haha, noen må jo tro vi er ganske så skada begge to, men dette er helt normalt for vår del. Hehe.  Lite plass eller lite treningsutstyr er ingen unnskyldning, det finnes så mange gode øvelser man kan gjøre hjemme. Også er det jo genialt å ha noen å “trene sammen med”. 🙂

Senere på dagen tok jeg en liten hjemmetreningsøkt selv og selvfølgelig måtte jeg også teste ut pushups med ekstra vekt, men da med “bare” 6 kg: 

video:pushups6kg
Ikke gjør dette hvis du ikke føler du har kontroll og ikke press deg selv hvis det er for tungt. Da er det bedre å kjøre vanlig pushups, eller pushups på knærne. I tillegg så er det fort gjort at den ekstra vekten sklir av, i klippet ser du hvor lett kettlebell-kula forflytter seg i starten. Så jeg vil heller anbefale en “flat” vektskive eller at noen står eller at du har noen som kan passe på. 🙂
Uttrykket: “Gjør som jeg sier, ikke gjør som jeg gjør” passer egentlig ganske så bra her… Hehe!
Så kjører jeg litt chinups med ekstra vekt 1-2 ganger i uka, men med FÅ repetisjoner og heller mange sett:
video:6kg
De fleste treningsstudioene har belte og “kjetting” man kan bruke, men dette har ikke vi hjemme så her gjelder det å være kreativ! Løsning: strikk + kettlebell. 🙂

Jeg prøvde meg forresten på sjokoladekake i går, da av den magre, sunne og proteinrike varianten selvfølgelig. Så senere i dag kommer oppskrift på denne godbiten!! 😀

– Silje Bjørnstad – 

 

FØLG SILJEBJORNSTAD.BLOGG.NO PÅ BLOGGLISTEN – KLIKK HER.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg