Mathallen i Oslo og dagens middag: kyllingcurry med stekte nudler

I dag har jeg vært og besøkt “Mathallen” for første gang her i Oslo, og for en herlig opplevelse! Så mye utrolige deilige fristelser og et STORT utvalg av flotte og ferske råvarer under ett og samme tak. Med andre ord et matparadis 

OM MATHALLEN OSLO:

Med en gang du kommer innenfor dørene dufter det helt nydelig av både det ene og det andre: blant annet tapasretter fra den spanske restauranten, sjokolade fra konditoriet, nystekte vafler fra “Torget”, utallge krydderiet og frukt og grønnsaker fra “Frukt og grønt”, stekt kjøtt fra en annen restaurant, nystekte brød og kaker fra bakeriet og nytraktet kaffe fra en kaffe- og tebutikk. 

Mange av utsalgsstedene kunne by på smaksprøver også, for eksempel ostebiter, ulike typer sjokolader og brød- og bakevarer.

Selv kunne jeg fint brukt en hel dag her inne med å prøvesmake ulike retter fra ulike restauranter og ikke minst å sjekke ut nye, spennende råvarer både her og der. 

Det var et under at jeg ikke gikk bananas i frukt&grønt-butikken for her var det MYE spennende og nytt! Også hadde de så utrolige mange ulike varianter av en ting, for eksempel nudler som man kunne få som “vegetable noodles”, “egg noodles”, “spirulina noodles”, “tomato noodles”, og så videre. (Og dette var bare en brøkdel jeg nevnte nå).

Videre hadde de forskjellige bønner og linser, ulike nøtter, sauser og mye mer. Jeg kjøpte med meg “green curry paste” og “pineapple curry sauce” og dermed ble det curryrett til middag i dag:

Kyllngbiter med stekte nudler og wokgrønnsaker i ananascurrysaus: 

Og her er litt inspirasjon om hva de ulike stedene i Mathallen kan friste med: 

Namnamnam!! 😀 Jeg må definitivt tilbake hit veldig snart.

Nyt resten av søndagen!

– Silje Bjørnstad – 

FØLG SILJEBJORNSTAD.BLOGG.NO PÅ BLOGGLISTEN – KLIKK HER.

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg