Oppskrift: Sjokolademuffins – sukkerfri og proteinrik

Det blir begrenset med å teste ut nye oppskrifter og kostholdssnakk for tiden da jeg er opptatt med jobb, men i går kveld prøvde jeg meg på sjokolademuffins “Siljestyle”, det vil si sukkerfrie sjokoladebomber som kan nytes med god samvittighet. 

Til fire små, søte muffins

1 eggehvite
1 egg
1 scoop sjokoladeprotein
1 toppet ss kokosmel
1 toppet ss kesam (jeg brukte vaniljekesam)
1 toppet ss kakaopulver 
1 – 1,5 ss brun sukrin (Kan erstattes med sukrin+ eller lignende)

Visp sammen eggehvitte og og egg. Bland tørrvarene i egen bolle før du tilsetter eggeblandingen.

 Fordel i muffinsformer og stek på cirka 175 grader i 12-13 minutter. 

Enjoy!

Det eneste som jeg ble skuffet over med disse muffinskakene var at de falt så fort sammen da jeg tok de ut av ovnen. Mulig at en halv teskje med bakepulver kunne ha bidratt til at de holdt fasongen litt lengre. Men smaken var det i alle fall ingenting å utsette på! 🙂

Hvis du ikke har tid til å steke muffinsene så kan jeg anbefale å bare nyte muffinsrøra, den var minst like god! Hvis ikke bedre! ;D (Ja, jeg er mer glad i kakedeigen enn selve kakene… Tross alt så er favoritt-isen min “Ben&Jerry`s – Cookie Dough…;p )

 

– Silje Bjørnstad – 

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg