Eggedosis uten sukker og høstenergi

God fredag!

I det høstværet vi har i Oslo i dag så MÅ jeg bare ut å løpe, så nå har jeg nettopp tatt meg en runde langs Akerselva før jeg straks skal videre på jobb.

Jeg vet at høsten kan være kjip og tung for mange, men nettopp derfor er det så viktig å nyte de flotte høstdagene med alle de nydelige fargene når man kan!

Det gir i hvertfall meg tonnevis med energi og overskudd. 

Men tilbake til overskriften og eggedosis.

Til en person blander du sammen 2 egg og 1 ss sukrin, og smak til med litt søtningsstoff. Visp sammen til det blir en luftig og “fluffy” blanding. Hell eggedosisen i en skål du har latt stått noen minutter i fryseren og la gjerne eggedosisen kjøle seg ned enda noen ekstra minutter (ikke mer enn 8-10 min for da kan eggedosisen begynne å miste luftigheten)  i fryseren før du nyter herligheten. 

Denne smakte akkurat slik som “vanlig” eggedosis jeg fikk da jeg var liten. Yum! 🙂

Så enkelt og så godt, samtidig er dette en dessertvariant som kan skryte av å være rik på proteiner og gode næringsstoffer. 

God helg!

– Silje Bjørnstad – 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg