“Lefserull”, “rullekake”, “proteinrull” og så videre

Etter inspirasjon fra disse populære “lefserullene” til Kristine Weber, som visstnok kan brukes til alt (burriots, tacolefser, rullekake, crêpes, loffskive etc), så prøvde jeg meg på min egen vri i går kveld. I Weber sin oppskrift brukes det fifty-fifty med kokosmel og bakepro, men siden jeg kun hadde kokosmel tilgjengelig så ble det med det, og det fungerte også veldig bra!

Herligheten består av:
2 eggehvitter
1 egg
2 ss sukrin (kan sløyfes)
Cirka 2-3 ss kokosmel
2 ss melk
Litt vann 

Stipisk eggehvitter sammen med sukrin i en bolle. I bolle nummer to mikser du sammen resten av ingrediensene til en litt seig masse, men som likevel holder godt sammen. (Tilsett bare litt og litt av væsken om gangen). 

Deretter vender du forsiktig inn denne blandingen inn i de stivpiskede eggehvittene og blander det hele sammen. Smør røra utover et stekebrett ikledd bakepapir. Stekes på cirka 180-200 i 10-12 minutter. 

Fyllet velger du selv, for eksempel syltetøy eller litt sjokoladekrem hvis du har lyst på rullekake (da ruller du sammen rullen med en gang du tar den ut av ovnen og legg over et kjøkkenhåndkle), lag deg lefserull med sukrin og kanel, loffskive med favorittpålegget eller bruk det som tilbehør til middagen.  Her har du MANGE muligheter! 🙂

Næringsinnhold for hele oppskriften:

Cirka 190 kcal
2 gram karbohydrat
8,2 gram fett
19,7 gram protein 

Jeg for min del lagde en slags rullekake med sukkerfritt jordbærsyltetøy og nøt et glass iskaldt melk ved siden av.

 

Enjoy!

– Silje Bjørnstad – 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg