“På et tidspunkt har jeg faktisk blodsmak i kjeften”



 

Mitt første og eneste møte med en yogatime for noen år tilbake, endte med at jeg forlot salen etter fem minutter. Kombinasjonen av utålmodighet og følelsen av å ikke få den ikke-fleksible kroppen min i opp-ned-yoga-posisjoner er nok hovedgrunnen for at jeg etter denne episoden har holdt meg langt unna de klassiske «body-&-mind»-timene.

Det var derfor en litt skeptisk journalist som skulle teste denne SATS-nyheten, men etter 45 minutter med «Yin» og «Yang» var jo ikke dette så ille som jeg hadde fryktet.”

 

Tjohei! I dag har jeg vært på test av to treningsnyheter som SATS kommer med i januar: “Yin-Yang” og “Speed`n`Sports”

Her fikk jeg prøvd meg på både artige yogaposisjoner og kondisen fikk mildt sagt også kjørt seg for å si det sånn:

 For ei som aller helst trener alene med øvelser som markløft og knebøy er det helt klart utfordrende og sjokkerende for både hode og kropp når man blir kastet ut i en gruppetime hvor hovedfokuset er KONDISJON. I denne timen er det høyt energi fra starten av og pulsen stiger raskt allerede kort tid inn i oppvarmingsdelen.”

 

“Etter den første intervalldelen hviler man ett minutt før man skal kastes ut i en herlig finale bestående av fire enda mer intensive intervalløkter. På et tidspunkt har jeg faktisk blodsmak i kjeften. Jeg tar det som et godt tegn og tenker at jeg i hvert fall ikke holder noe tilbake – det er viktig å tenke positivt.” 

Les hele saken her: – Vi tror vi vil se mange menn på denne timen

Det er uansett gøy å teste nye ting og ikke minst så har kroppen godt av variasjon så dette er helt klart en favorittdel ved jobben min i Side2. “Teste ditt og teste datt – SILJE IS ON IT” 😉

Ellers så ble det en treningsøkt med litt mer kjente øvelser for min kropp på ettermiddagen også før jeg nå skal ha en alenehjemmekveld med klassisk spagetti&karbonadedeig-middag og sofa og TV. 

I morgen skal jeg til Sverige og bare N Y T E både lørdagen og søndagen i herlige omgivelser med kropp og sjel i sentrum – mer om det senere 😉

 

Ha en herlig fredag og GOD HELG! 🙂

– Silje Bjørnstad – 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg