Fredagsburger

Da var det helg igjen og jeg har ser frem til både julebord og forhåpentligvis venninnedate med en av mine beste venner som er i hovedstaden i disse dager. 

Ellers så blir det en rolig fredagskveld etter en herlig dag på jobb etterfulgt av en deilig treningsøkt. 

Tilbake til overskriften og dermed dagens middag:

Angus-burger med ovnsstekte potetbåter, og salat servert med kesam-aioli og ketchup/sennep. DIGG DIGG DIGG!! 

Potetbåter lager du enkelt ved å skjære potet i båter (du kan gjerne ha på skallet), dryss over salt/pepper eller annet krydder (jeg brukte pommes frites krydder og havsalt) sammen med noen spiseskjeer olje (avhengig av hvor mye potet du bruker). Stek potetbåtene på 200-225 grader i 25-34 minutter.  For å sjekke om de er ferdige kan du stikke en gaffel eller kniv i en potetbåt for å sjekke om den er “mør” (altså ferdigstekt 😉 ).

 

I salaten velger du selvfølgelig dine egne ingredienser mens kesam-aioli lager du med 1/2 boks vanlig kesam + 1 fedd hvitløk + saften av 1/3 sitron. Knus hvitløksfeddet med en hvitløkspresse og bland sammen med kesam og sitronsaft. ♥ 

Dagens dessert:

 

Neida, dette er bare noen vareprøver jeg hadde med meg hjem fra jobb i dag. Side2 har nemlig testet juleprodukter i dag (Gjett hvem sin ide det var liksom… ;p saken blir forresten publisert i løpet av helgen). Men da ble det igjen noen rester som jeg tenkte å gi til Fredrik. Jeg for min del fikk nok av både julemarsipan, juleleverpostei (!), juleyoghurt og julesjokolade tidligere i dag. 

Dagens dessert ble enkelt og greit en klementin, Gresk Yoghurt med eple og kanel og en kopp med grønn te. 

 

Andre nye juleprodukter som jeg og flere av kollegaene mine har smakt oss igjennom i dag var blant annet “Litago Jul – med smak av brente mandler”, “Gilde Julepostei med Fiken og Portvin”, “Nidar Hjemmelaget Risboller”, “Julemix fra Minde Sjokolade” og “Freia Jule-Venner”. 

Og ikke minst denne klumpen fra TINE, “julebrunost”, DEN var bare helt utrolig god! 

Den smakte seriøst som skikkelig god pepperkakedeig og til og med konsistensen var litt “seigere” og litt så “kakedeig-aktig”. Jeg tror det er like så greit at det som ble igjen av denne osten etter smakstesten i dag, ikke ble med meg hjem. Da hadde det fort blitt “julebrunost-fredag” på denne frøkna her…. 

“Årets Julebrunost er en søt og krydret fløtemysost med smak av kardemomme” skriver TINE på sine hjemmesider.

Kommentarer og meninger om andre nye juleprodukter kan du altså lese på Side2/Nettavisen i løpet av helgen! 

Ha en herlig fredag og GOD HELG!

– Silje Bjørnstad –

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg