Dinner på Dinner

Mmmm-mmmm!

I dag ble det middag og dessert på restauranten “Dinner” her i Oslo, og NAM!

Jeg spiste en rett som visstnok het “Gong cio ao jo si” (mhm..!) som omtales å være en av spesialitetene fra Szechuan. Dette er finstrimlet oksekjøtt som tørrsteker og serveres med grønnsaksstrimler, grønne asparges og den klassiske vineddiksausen fra Szechuan. 

Venninnen min spiste en vegetarrett med en kombinasjon av årstidens grønnsaker som serveres både i tempura-style og wokket med ingefær.

Desserten var en herlig smaksbombe med sjokoladefondant, hvit sjokolademousse og iskule med smak av grønn te.

Det er så deilig med herlige råvarer som tilberedes med nye måter og smaker man ikke har smakt før. For min del inspirerer sånne matopplevelser bare til enda større matglede og ikke minst motivasjon og inspirasjon til når man selv står på kjøkkenet. 🙂

Ha en herlig kveld!

– Silje Bjørnstad – 

2 kommentarer
    1. Hei!
      Jeg jobber med mitt 3årige bachelor studie i ernæringsfysiologi! Ser at du er ferdig med din bachelor grad straks? 🙂 hva synes du om at en bachelor grad blir fratatt tittelen “ernæringsfysiolog” ? fikk en mail om dette fra skolen i dag

    2. miriam: Hei, jeg var ferdig utdannet i fjor, men jeg har selvfølgelig fått med meg saken på NFEs sine nettsider.
      Som de selv skriver på sin hjemmeside så er det ventet mer informasjon og mer fullstendig forklaring og svar i løpet av februar, så det er ingenting som er blitt “fratatt” ennå. Uansett så presiserer jeg alltid at jeg har en bachelorgrad i ernæring når jeg presenterer meg og mitt yrke slik at det ikke skal være noen tvil om bakgrunn og utdannelse.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg