Jobbings med “Smart food” og “Sunnere og sterkere med proteinrike mat”

Wow, i dag har jeg hatt en helt fantastisk dag på jobb. Jeg vet godt at jeg er utrolig heldig som har en jobb hvor jeg kan kombinere min utdannelse og kompetanse med personlige interesser og ting jeg virkelig selv brenner for. Slik som i dag, da jeg først intervjuet Lars Grini som for noen år tilbake ble frelst av såkalt “Raw food”-kosthold (der man ikke spiser mat som er varmebehandlet over 42 grader. Mye nøtter, grønnsaker og frø i et slikt type kosthold). Han har nå kommet opp med noe han kaller for “Smart food” som han forklarer er at 50% prosent av maten man spiser er raw food – altså at man spiser “vanlig mat”, men at man hovedsaklig får i seg mer av rå grønnsaker. Mer informasjon kommer i artikkel på Side2 –  jeg skal lenke til saken når den er publisert! 😉

Uansett, han hadde jo med masse deilige smaksprøver fra raw food-verdenen, blant annet sjokoladekuler, brownies og knekkebrød med forskjellige smak (purreløk, thai, curry):

 

Senere på kvelden var jeg på foredrag med Kristine Weber og Martin Norum og Benjamin Christensen.

 De har skrevet bøker og snakket blant annet om trening, kosthold og ikke minst hvordan man kan ha et sunt forhold til dette og sin egen kropp. 

Her var det også deilge smaksprøver med gulrotmuffins og “Snickers-cake-pops” fra Kristine Weber sine oppskrifter som fokuserer på proteinrik og sukkerfri mat.

Disse var også veeeeldig gode. Jeg har intervjuet Kristine om hennes nye bok “Sunnere og sterkere”, den saken kommer i løpet av neste uke og jeg skal selvfølgelig linke til den også.

Så nå sitter jeg her mett og fornøyd og klar for tidenes treningsøkt i morgen.

Jeg har en date med både sumomark, knebøy og benkpress <3

Ha en fin kveld videre:D

– Silje Bjørnstad –  

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg