Film: Markløft 100 kg

Hei!
Da var det jammen fredag igjen og snart helg! 🙂
I går på trening testet jeg spontant ny pers (1RM) i markløft da målet om å løfte 100 i denne øvelsen har vært et mål L E N G E – og i går gikk det! 😀  (@54kg)
Og ja, det ble filmet, men….
Først og fremst så vil jeg bare påpeke at jeg er veldig klar over at teknikken i dette løftet er litt ute å kjøre og at jeg nesten “angrer” på at jeg testet et maksløft etter 3 tunge sett med 3 rep på hvert sett på 87,5 kg (snakk om solid oppvarming liksom – hø hø hø). Men selvfølgelig er jeg jo veldig glad og fornøyd med at det gikk opp når man først tar et så spontant perseløft
Så, here we go: 
video:100kg marklft
(Mihi, sjekk det glade uttrykket til den jenta når hun står og holder 100 kg i hendene 😉 )
Jeg burde helt klart ha satt meg dypere allerede i bunnposisjonen og “skytet hofta og brystet mer frem” i begynnelsen av løftet, men tross alt så holder ryggen seg faktisk rett i selve løftet, og jeg merker at sumomarkløft er mer “skånsomt” for min del sammenlignet med tung klassisk markløft. Men for all del,ikke bruk dette som en veiledning til hvordan man gjør sumomark…

Så bare for å påpeke nok en gang hvordan det som oftest ser ut når jeg trener markløft så har jeg med et klipp til hvor jeg tar 2repx85kg med bedre teknikk:

video:marklft85kgx2

Så det så.

Pers er pers, og pers betyr selvfølgelig perse-bilde-med-armene-opp-i-være-og-et-digert-glis:

Ha en herlig fredag og GOD HELG! 🙂

– Silje Bjørnstad – 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg