“Sunne pølser” til middag

Hei!

Som jeg nevnte i går så er denne uka ganske greit stappet med jobb, møter og andre avtaler, men litt bloggings blir det likevel. 

Siden det er påskeferie neste uke så har Side2 testet både kakao og grillpølser denne uka. 
Resultatet av kakaotesten kan du lese her: – Savner den ekte sjokoladesmaken 

 

Grillpølsetesten inneholder både kommentarer til smak/konsistens og ernæringsmessig vurdering. Den blir publisert i morgen eller fredag tipper jeg. 🙂

Vi er selvfølgelig flere journalister som vurderer produktene vi tester, men siden det ofte er jeg som skriver disse sakene så føler jeg at i hvertfall artikkelforfatteren bør gå foran som et godt eksempel å teste alle produktene, så i går smakte jeg på 8 ulike sjokoladerikker og i dag smakte jeg altså på 10 ulike grillpølser.

Nei, kakao i porsjonspakninger og pølser er kanskje ikke det sunneste man kan få tak i, men selv om jeg sikkert er mer opptatt av kosthold og ernæring enn gjennomsnittet så betyr ikke det at jeg aldri spiser/drikker “mindre sunne ting” heller. 

Min filosofi når det gjelder kosthold er at det faktisk ikke finnes noe enkelt fasitsvar på hva som er “det riktige kostholdet” som skal gjelde alle. Mennesker er forskjellig med forskjellige kropper og ernæringsbehov, vi liker forskjellig mat, noen må ta hensyn til matallergi/intoleranse og så videre. I jobben som ernæringsfysiolog er jeg derfor opptatt av å møte hvert menneske og hjelpe de utifra deres mål, ønsker og behov slik at man kan finne et næringsrikt kosthold man kan leve med. Kost og ernæring er ikke noe skal føles belastende, det skal være en naturlig del av en sunn og god livsstil. 

For eksempel så kan jeg også ta en pølsemiddag en gang i blant, men da er jeg bare litt mer påpasselig hva jeg har som tilbehør. Det kan for eksempel se slik ut: 

Pølser med hjemmelaget potetmos (med gressløk) og stekte grønnsaker (søtpotet, mais, rødløk).

Hva som kan være lurt å se etter hvis du vil velge de “sunneste” pølsene får du svar på i pølsetest-artikkelen 😉

Forresten, leser du Side2/Nettavisen så tar vi gjerne i mot tips på hva vi kan teste – både når det gjelder mat- og drikkevarer, men også produkter innen kategoriene skjønnhet og velvære!

Send meg en mail på [email protected] eller legg igjen en kommentar i kommentarfeltet her 🙂

– Silje Bjørnstad – 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg