For en herlig start på en ny dag! :D

Gooood formiddag! 😀

Wow, først og fremst må jeg bare si at både jeg, Camilla og Andreas er overveldet over responsen og tilbakemeldingene på artikkelen som jeg skrev om Andreas` bilde av samboeren som han la ut på Facebook. 

Saken ble publisert i går kveld og ble kjapt en hyppig delt sak på Facebook og Instagram og det virker som det er mange som har sett og lest artikkelen.

LES SAKEN HER: “Dette er samboeren min. Er hun ikke flott?”

Flere titusenvis har trykket like og delt artikkelen på nettet og det snakkes om bildet i sosiale medier, på forum og i kommentarfelt.

For min del og fra et journalistisk perspektiv føler jeg meg så utrolig heldig som kan være med på en slik type helsejournalistikk som bidrar til motivasjon, inspirasjon og glede fremfor skremselspropaganda og forvirring, spesielt når det gjelder kosthold og trening.

For meg personlig gir det meg så utrolig mye når folk kommer med tilbakemeldinger om at det er den beste artikkelen de har lest, at det var på tide at en journalist skrev om normale mennesker og for eksempel ikke bare idrettsutøvere og fitnessdeltakere eller kvantitative “slik får du sommerkroppen”-artikler. 

Det er da det er så utrolig gøy å ha muligheten, som journalist, til å kunne være med på å bidra til å sette ting i fokus og vise flere perspektiv og flere sider av samme sak/tema. 


“Takk for at jeg får lov til å jobbe med det jeg liker aller best, nemlig å kunne bidra til å formidle god helseinformasjon, å inspirere andre mennesker til sunne, gode valg og ikke minst det å skape en god selvfølelse og selvtillit – både som journalist og som ernæringsfysiolog”. <3 my job. 

Så til alle som har lest og delt saken: TAKK. Det betyr utrolig mye for meg, både personlig og jobbmessig.

Ikke minst, takk til Camilla og Andreas som i det hele tatt sa ja til å stille opp på intervju og at Nettavisen kunne bruke bildet som ble lagt ut på Facebook.

Ellers så har jeg vært på posten denne formiddagen hvor jeg hentet noen vareprøver på de nye Farris&Juice-drikkene som jeg skal teste og vurdere, med både en subjektiv, personlig mening og en vurdering fra et ernæringsperspektiv. 😉

Skal skrive et blogginnlegg om disse senere i uka.

I tillegg har jeg møtt pappa som hadde med seg bunaden min til hovedstaden slik at det blir 17.mai-feiring i riktig antrekk! 😉 Det kommer nok noen bunadsbilder i løpet av uka også. 😉

Ellers jobber jeg kveldsvakt på Side2 i dag så da ønsker jeg alle en herlig og sprek torsdag.

Oppfordrer også til å bruke Camillas hashtag #fitnok på Instagram for å vise at du er stolt av deg selv og egen kropp! 😀

– Silje Bjørnstad – 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg