17.mai-mat

Hei!!

For en uke og i dag skjedde det noe egentlig veldig forutsett, men veldig gøy og positivt. Mer om det neste uke, må bare holde på “hemmeligheten” litt til. Men dette er faktisk stort (nei, jeg er ikke gravid for de som måtte være morsomme å i det hele tatt tenke tanken). 

Uansett, i morgen er det 17.mai og jeg er så klar til å ta på meg bunad og nyte deilig 17.mai-frokost og feiring med venner her i Oslo.
I forbindelse med nasjonaldagen ble jeg spurt om hvilke “matbytter som kan være smarte” på 17.mai.

dessert, jordbør, kesam

Litt om mine personlige tanker først om 17.mai og matvalg:

 

Det jeg synes kan være en grei tanke å huske på, er at denne dagen feirer vi landet vårt slik at matglede og det sosiale ved måltidene er vel så viktig som selve maten man spiser. Kos deg sammen med familie og venner og nyt tiden når dere samles for å spise et bedre måltid. Én dag med “utskeielser” vil ikke føre til noen store endringer for kroppen. Velg det du har lyst på og ikke bruk all energien din på å eventuell gå rundt med dårlig samvittighet denne dagen hvor vi skal feire oss selv. Mat må man ha uansett, så vær heller mer bevisst på mengden fremfor å unngå enkelte mat- og drikkevarer. 17.mai er også en dag hvor det er lett å være aktiv så bruk beina når du skal fra et sted til et annet.

Og mat- og griiltips til litt sunnere valg på 17.mai og hele artikkelen på kk.no finner du ved å klikke her. 

Ha en riktig fin dag og flott 17.mai-feiring i morgen! 🙂
– Silje Bjørnstad- 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg