Test av duo-PT

I forrige uke testet jeg og en Side2-kollega “Duo PT” på Sats Storo her i Oslo og det var skikkelig gøy samtidig som man ble ordentlig godsliten og svett!

Les hele saken her: – Vi ble kvalme og blålilla i huden

ETTER 60 MINUTTER MED HARDTRENING: En er kvalm og klarer nesten ikke å smile mens den andre har fått lættis og en blank blålilla «glød» over hele kroppen.
ETTER 60 MINUTTER MED HARDTRENING: En er kvalm og klarer nesten ikke å smile mens den andre har fått lættis og en blank blålilla «glød» over hele kroppen.

 

Her er min dom:

– Jeg trener for det meste alene og trener hovedsaklig styrke der jeg styrer både øvelser og pauser mellom settene selv. Derfor var jeg veldig spent på hvordan det ville bli med å ha både både en PT og en treningsvenn som skulle stå å fortelle meg hva jeg skulle gjøre samtidig som de skulle «heie på meg».

Helle trener yoga, jeg trener ikke yoga – og det ble fort avslørt i begynnelsen av timen. Allerede under oppvarmingen blir jeg meget imponert av Helle som ser ut som GummiTarzan under oppvarmingen, mens jeg sliter med å få strekt ut beina skikkelig allerede i første oppvarmingsøvelse.

For ei som stort sett er vant med styrketrening der man bestemmer belastning og pauser selv, er det ingen tvil om at det var noen øvelser som ble mer utfordrende enn andre. Samtidig så var det så utrolig deilig å kjenne at man ble sliten på en helt annen måte. Jeg føler at øvelsene den personlige treneren hadde valgt ut kunne tilpasses våre individuelle nivåer. Det var også gøy der man kombinerte «par-øvelser» der man brukte hverandre som belastning. Jeg er også et skikkelig konkurransemenneske og flere ganger i timen fikk jeg kjenne at konkurranseinstinktet fikk meg til å gi enda litt til, faktisk så mye at jeg ble kvalm og trodde jeg skulle kaste opp på slutten av økta…

Jeg opplevde stor motivasjon fra både PT og min kollega under hele duo-timen og ble mer sliten enn jeg hadde trodd på forhånd. Ja, jeg fikk kjenne på både den berømte melkesyra og blodsmaken i munnen.

For min del er ikke dette den type trening jeg kommer til å prioritere på grunn av mine personlige treningsmål, men det var utrolig gøy å prøve noe nytt og annerledes. Og kroppen har helt klart godt av litt variasjon. Man er helt klart avhengig av en PT og en treningspartner som man kommer godt overens med, men jeg fikk meg i alle fall en effektiv og morsom økt. 

;D

– Silje Bjørnstad – 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg