Sunn og digg fiskemiddag med marinert laks og hjemmelaget kesamsalat

Hei i sommervarmen! 

Dagens middag ble en herlig, sunn og enkel sommerrett: Laksefilet marinert med en blanding av rapsolje, ulike ferske krydderurter, paprikakrydder og litt chilipulver. Så ble det improvisert en lettere variant av den klassiske potetsalaten der jeg i stedet brukte grønnsaker og mager kesam. 

Biter av gulrot og squash ble blandet sammen med maiskorn og deretter vendt inn i kesam. Så tilsatte jeg en god dæsj sennep og rørte godt rundt – Thats it! Og det ble seriøst så utrolig godt og passet perfekt med krydret laks! 😀

Andre grønnsaker og/eller frukter kan selvfølgelig også brukes. En annen herlig kesamvariant som passer godt til fisk og kjøtt er kesam blandet med eplebiter, litt ananasjuice (og ananasbiter om du vil) og litt karrikrydder. Så godt og enkelt! Kesam kan også brukes til å lage en magrere coleslaw-variant – prøv for eksempel strimlet kål og revet gulrot sammen med litt sennep for eksempel – mmmmm!! 😀

Ellers så er fredagskvelden blitt brukt til å lengre gåtur med verdens beste hund:  

 

Jeg passer nemlig Lexie for foreldrene mine som er på bybesøk og på grunn av varmen så måtte jeg bare ta henne med til et vann slik at hun fikk bade. <3 Noe jeg tror hun satte stor pris på… 😀

Jeg har jobbehelg denne uka og i morgen er det derfor tilbake til Side2!

GOD HELG! 😀

– Silje Bjørnstad – 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg