BBQ-kylling med grillede grønnsaker

I dag er det jo egentlig “Kjøttfri mandag”, men som i forrige uke så blir min veggisdag flytta til onsdag denne uka også! Siden jeg har jobba helg så har jeg fri i dag, og derfor har jeg en skikkelig søndagsfølelse og glemte rett og slett at det var mandag – og også da kjøttfri mandag… ;p 

Men middag ble det og med finværet og ny grill så ble det grillings i dag:

BBQ-marinert kyllingfilet med asparges, rødløk, squas og maiskolbe. YUM!

La kyllingen eller det du ønsker å marinere ligge i marianden cirka 30-45 minutter før du legger det på grillen slik at smakene får tid til å sette seg, (gjerne over natten i kjøleskapet også).

Grillede asparges smaker utrolig godt sammen med litt pepper, havsalt og en god olje (jeg foretrekker en smaksløs olje som for eksempel rapsolje). Legg asparges på aluminiumsfolie og vend de godt inn i olje&krydderblandingen før du legger det på grillen.

Rødløk og squash kuttes opp og pakkes sammen i aluminiumsfolie sammen med en klatt smør.

 

Maiskolbene kan man legge rett på grillen, men noen foretrekker å ha på litt smør/salt/olje mens de grilles. 

Ved siden av hadde jeg enkelt kesamdressing, laget av mager original kesam og en god dæsj sennep. <3

Enjoy!

– Silje Bjørnstad – 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg