Trening i Tuftepark og test av “Dominos pizza”

Hei!

I dag har jeg jobbet 8-16 på Nettavisen/Side2 og kvelden blir tilbrakt med hjemmekontor foran laptopen og mer jobb, men jeg elsker det! Virkelig!

For når jobbdagen består av treningstest i en Tuftepark og intervju med opphavsmannen sjæl, Lasse Tufte, samt pizzatest og selvstendig-næringsdrivende-arbeid så er det virkelig bare heeeeelt OK! 😀

Som sagt så møtte jeg og Side2-kollega Guro Tuftepark-gründer Lasse Tufte på formiddagen i dag. Han står bak konseptetet “Tuftepark” som rett og slett er ti apparater tenkt til egenvektstrening plassert utendørs der alle kan trene gratis. Det begynte med 1 park i Asker kommune og nå er det satt opp 20 parker i ulike kommuner! Snakk om et genialt folkehelsetiltak og suksess!

Tufteparken består av 10 apparater. Apparatene er tilpasset på en slik måte at absolutt alle skal kunne utføre alle grunnleggende øvelser uavhengig av treningsbakgrunn, kjønn, alder, høyde og andre forutsetninger. Les mer her. 

Lasse Tufte forklarte og viste ulike øvelser – mer om dette kan dere lese på Side2 når saken er publisert 😉 Jeg skal lenke!

I tillegg fikk jeg og Guro en “testtime” der Lasse viste oss forskjellige øvelser og kom med tips når det gjelder å starte med en slik treningsform i en Tuftepark. Resultatet av dette vil også komme i en annen artikkel på Side2 i løpet av de nærmeste dagene 😉

Deretter var det tilbake på kontoret der jeg og kollega Helle satte i gang test av pizzaer fra den nye pizzakjeden Domino`s som åpner sin første restaurant 30.august.

Pizzagiganten tilbyr allerede takeaway-pizza, så da måtte vi jo smake. Side2s dom kan du lese mer om her:

– Munnen fylles av fett

Kvelden er blitt brukt til møteplanlegging, å svare på mail og annet kontorarbeid, men nå skal jeg straks sette meg ned med denne boka:

“Bli best med mental trening”

Har hørt mye bra om den! Jeg har snart kommet halveis og synes den er både lettlest og inneholder mange gode poeng og viktige punkter som egentlig alle bør tenke over når det gjelder selvutvikling, mestringsfølelse og tankegang.

– Silje Bjørnstad –  

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg