Sunn og enkel gulrotkake

Jeg hadde bakeånden over meg tidligere denne uka og i tillegg til søtpotetmuffinsene som jeg skrev om tidligere så forsøkte jeg meg på sunn gulrotkake.

Den ble også til på slumping, men cirka oppskrift er som følger:

1 lite egg
En skvett melk (ca 0,5 dl?)
1/2 ts kanel
1 ts kardemomme
1-2 ss søtningsmiddel (jeg bruker natrin)
1 ts bakepulver
1 ss vaniljekesam
2 gulrøtter (revet) 
Ca 75 – 100 gram havremel (Her har jeg ikke peiling, så se an konsistens på røra;) )

Bland sammen ingrediensene og hell røra i en liten, avlang kakeform og stek i cirka 30 minutter? Veldig usikker her også, men sjekk med en kakepinne etter for eksempel 25 minutter for å se om kaka er gjennomstekt. 

Etter at kaken er ferdigstekt så “dunker” du den forsiktig ut på en rist og la den avkjøles noen minutter.

Du kan selvfølgelig ha på glasur om du ønsker, men her gikk det ned kakestykker “naturell”  uten problem, sammen med litt vaniljekesam ved siden av. 

Saftig og god! 😀

Enjoy! 😉

– Silje Bjørnstad – 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg