Film: Pers i frontbøy

BOOM!
Etter 3 uker med Smolov Jr på frontbøy (egentlig er programmet ment for knebøy) så måtte jeg teste 1 RM (1 repetisjon maks) i dag. 
Før jeg startet med programmet hadde jeg ikke trent frontbøy på det jeg kan huske så jeg visste ikke helt hvor mye kilo jeg skulle sette opp som 1 repetisjon maks, men rett før programstart tok jeg 1 middels grei repetisjon på 60 kg og i dag tok jeg 72,5 kg @55kg. Så er fornøyd med det! Jeg hadde 70 kg som mål, så derfor prøvde jeg det først.  
70 kg:
video:frontboy70kg
72,5 kg

video:frontbt725kg

Det kjentes ut som jeg kunne ha økt til 75 kg også, men siden ryggen ikke holder seg like stabilt på 72,5kg-løftet  som på 70-kg så ville jeg ikke pushe det lenger for frykt for sviktende teknikk. Tross alt, jeg trener for å forebygge skade, ikke for å bli skadet. 

Og jeg “konkurrerer mot meg” selv så ny pers er alltid en digg følelse så i kveld får det bli happyface-selfie:

I morgen skal jeg på fagseminar om idrettsernæring her i Oslo. Det gleder jeg meg masse til, det er alltid deilig med faglig påfyll og inspirasjon! 😀

Ha en fin mandagskveld. 

– Silje Bjørnstad – 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg