En enkel og sunnere dessertvariant

Hei!

Da er det blitt torsdag og snaaaaaaaaaaart er det helg.

Tidligere i uka publiserte vi en artikkel på Side2 der Side2-redaksjonen ga sine “sunne favoritter”  – med kommentar fra meg 🙂

En av mine sunne favoritter som jeg nevner i saken er “kesambær-skål”, eller hva jeg nå enn skal kalle det. Dette er vaniljekesam med en håndfull fryste bær (for eksempel bringebær) som sammen med litt sukrinmelis eller søtningsmiddel (for eksempel Natreen) gir deg en liten skål med sunn dessert/kveldskos/mellommåltid. 

Ha vaniljekesam over i en skål sammen med bærene, sett de inn i mikroen i 20-40 sekunder (avhenger av hva slags konsistens du vil ha og hvilken mikrobølgeovn du har, så her er det bare å prøve seg frem), dryss over bittelitt sukrinmelis/søtningsmiddel, rør rundt og voilá:

En sunnere og næringsrik liten, kald, søt fristelse som bidrar med blant annet både protein og kalsium fra kesam og antioksidanter, C-vitaminer og fiber fra bringebær. Minner meg faktisk litt om iskrem 😀

Enjoy!

– Silje Bjørnstad – 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg