Løp og kjøp Shape Up

Hei!

Da var jeg tilbake til Oslo og da jeg hentet posten i går så hadde den nyeste utgaven av DetNye ShapeUp kommet i postkassa. Jeg bidrar med 2 artikler i denne utgaven, “and they both even made the front page”. 😉

Første sak handler om selvtillit der 10 kjente sporty kjente jenter forklarer litt om hva god selvtillit betyr for dem og hvordan de bygger selvtillit. De som er intervjuet er Inger In Dubai (Inger Houghton), Funkygine (Jørgine Vasstrand Haagensen), Lene Alexandra Øien, Nora Mørk, Camilla Herrem, Kari Traa, Alexandra Joner, Kristine Weber, Anne Marte Sneve og Nadya Khamitskaya. En herlig gjeng med andre ord! 😀

Den andre saken handler om baseløft; Knebøy, benkpress og markløft. Her er det styrkeløfter, personlig trener og AFPT-foreleser Erle Engmark som er eksperten, mens styrkeløfter Kristin Bakkeli er modell. TippTopp-folk det også og fotoshooten vi gjorde i desember var så gøy!

Jeg abonnerer på bladet og får derfor utgaven litt tidligere i postkassa, men det er i salg fra 23.februar i kiosker og butikker, så løp og kjøp! Alltid masse herlig inspirasjon og tips i DetNye ShapeUp og det er så gøy å kunne frilanse for de! 😀

I dag har jeg derimot vært på Side2, noe som også er “drømmejobben”. ;D I dag har jeg blant annet satt i gang test av nye godteri- og snacksprodukter slik at hele redaksjonen måtte prøvesmake og bedømme blant annet nye sjokoladeplater, potetgull, proteinbarer og saft. Hihi. 

Og så møtte jeg og kollega Guro personlig trener Martin Norum for å lage et par treningssaker – mer om det da artiklene er publisert, men stikkord er “dynamisk oppvarming” og “hardgainers (mange opplever at det er vanskelig å gå opp i vekt – hva slags tips og råd finnes?)

 

– Silje Bjørnstad – 

5 kommentarer
    1. Kult, så mye spennende 🙂 ShapeUp er et av de få bladene jeg gidder å bruke penger på, synes det står mye interessant og inspirerende der! 😀

    2. Hei!
      Det er så morsomt å følge bloggen din – du virker som ei skikkelig flott og koselig jente! En gledespreder 🙂
      Jeg har ett lite spørsmål til deg:
      I helgen liker jeg å unne meg noe ekstra godt å drikke. I ukedagene holder jeg meg til vann, kaffe og te. jeg drikker ikke alkohol, så pepsi max har vært min store svakhet i helgene. I det siste har jeg blitt ganske uvel av pepsi max og derfor supplert litt med saft istede (typen Zeroh!). Jeg lurte egentlig på om hva du, fra et ernæringsmessig standpunkt, mener er best eller “sunnest” av pepsi max(light brus) og saft (sukkefri ala zeroh!, fun light etc)? Jeg er ikke noe fanatiker på dette med sunnhet osv, men syntes det kunne være morsomt å høre hva en erneringsfysiolog mente! 🙂
      Håper du ønsker å svare 🙂
      Ha en fin helg!
      Hilsen Tonje

    3. Anonym: Hei! Atkins selges hos Rimi, Ica Supermarked, Vitus Apotek, Ditt Apotek, Sparkjøp og Sunkost fra 15. februar. Swebar er å finne i Spar, Eurospar, Meny og Ultra fra 15. februar.

      🙂

    4. Tonjemaa: Hei Tonje og takk for kommentar. 🙂 I forhold til kaloriinnholdet så er jo dette så og så likt, og vil derfor ikke gi noen merkbar forskjell. Men når det gjelder sukkerfri saft og brus så tenker jeg mer på syreinnholdet, og her er det ganske likt når det gjelder både lightvarianter og sukkerdrikker. Begge kan gi syreskader på tennene.
      En annen forskjell på saft og brus er jo kullsyreinnholdet, og mange opplever at magen føles mer oppblåst hvis man får i seg kullsyre, så det er en smakssak.
      Sukkerfrie brusvarianter som for eksempel Cola Light og Pepsi Max inneholder også koffein, og når vi får i oss koffein så hemmes produksjonen av et hormon som heter ADH (antidiuretisk hormon). ADH forteller at kroppen skal holde på væsken hvis den er dehydrert. Men koffein (og alkohol) gjør at produksjonen av ADH hemmes. Slik at man faktisk tisser mer når man drikker koffeinholdige drikker.
      Så jeg ønsker ikke å si noe om hva som er «riktig eller galt», da dette må være opp til hver enkelt avhengig av smak. Men da vet du i alle fall litt om noen av forskjellene? 🙂
      En ting som uansett er klart: Vann er og blir den beste tørstedrikken! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg