Yoghurt

Hei og god lørdag. 

Min lørdag frem til nå har gått slag i slag med:
08:30 – frokost
09:30 – 11:00 – trening
12:00 lunsj
12:30 – 14:00 – Husarbeid (les: vasking og støvsuging av leilighet, klesvask x 2, skifte på seng og oppvaskmaskinsdate.)
14:00 – til cirka nå: Hjemmekontor med mail-svar, sortering av bilag og faktura til regnskapsfører.

16:30: Zzzzzzzzzz….. 

Neida…

Joda.

NEIDA! Så lenge jeg ikke camper i sofaen så skal jeg klare å holde meg våken litt til før jeg tar kvelden. Haha! 

Anywaaaaay, det er sikkert mange av dere som har fått med dere “yoghurtdebatten” i barnehagene de siste ukene. Vel, jeg skal ikke si mye om den, bortsett fra at når det gjelder smak så kan jeg virkelig anbefale disse:

Alpro Vanilje og Yoplait Double 0% Protein Plus med sitronsmak. Altså, yuuuuum <3 Den sitronyoghurten er som å spise fromasj og fikk flere terningkast 6 i Side2-redaksjonen da vi smakstestet i forrige uke. 

Så bare tar jeg med noen enkle punkter som kan være greit å se etter når du skal sammenligne yoghurter, bare fordi jeg er “ernæringsnerd”:
Mye protein og kalsium trekker opp. Ekte fruktbiter og kostfiber er også positivt.
Mye tilsatt sukker trekker ned. For de som også er opptatt av kcal, så kan det også være store forskjeller i kcal-innhold i de ulike yoghurtene, og ikke minst begerstørrelse. Og yoghurt med “topping” vil da gi flere kcal enn lignende yoghurtvarianter uten topping. 

God lørdag 😉

– Silje Bjørnstad – 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg