Det er noe jeg har hatt lyst til å fortelle om lenge

Hei og god torsdagskveld!
I morgen reiser jeg til Molde og blir der hele dagen i forbindelse med jobbmøter, og det er noe jeg har hatt lyst til å fortelle om så lenge angående dette jobbprosjektet.
For ganske nøyaktig ett år siden ble jeg kontaktet av storkjøkkenkonsulent Egil Johansen som hadde funnet meg via denne bloggen fordi han trengte en med ernæringsutdannelse og kompetanse til å kunne bli med på et kantineprosjekt for videregående skoler i Møre og Romsdal Fylkeskommune (Og så trakk det ikke akkurat ned at jeg har journalistutdannelse og skrivebakgrunn når det skulle skrives en kantineveileder av all informasjonen vi skulle samle inn). Jeg kunne jo ikke la denne sjansen gå fra meg og plutselig så var jeg ansatt med hovedansvar for hele prosjektet, jepp, jeg var blitt prosjektleder for hele greia. 😀
I løpet av høsten 2014 skulle vi (jeg og Egil) kartlegge et utvalg av skolekantinene på videregående skole i Møre og Romsdal og deretter lage en kantineveileder for de kantineansatte ved skolene. Vi lagde rapporter, delte ut spørreundersøkelser, satte opp forslag for retningslinjer for kantinedrift (her inngår alt fra både økonomi, sunne matvaner, promotering og prissetting av kantinemat osv), og i løpet av desember 2014 leverte vi veilederen og jobbengasjementet var over – trodde jeg.
På begynnelsen av 2015 ble det innkalt til nye møter og kantineveilederen ble så godt mottatt at man nå ønsket å ta dette et skritt lenger. De ønsket at kantineveilederen skulle bli en bok – en slags miniguide som de kantineansatte kunne bruke i sin jobbhverdag.
Så i løpet av denne våren har jeg altså SKREVET MIN FØRSTE BOK! 😀
“Kantinehåndboka” – som den så fint heter. Den blir selvfølgelig ingen bok som man kan kjøpe i bokhandelen, he he, men et (forhåpentligvis) nyttig oppslagsverk for kantineansatte i Møre og Romsdal, og ikke minst et produkt som jeg er grisestolt av og som selvfølgelig skal settes på CVen.
Teksten er nå ferdigskrevet og jeg har funnet bilder, og i morgen skal jeg i første møte med designeren som har ansvaret for den visuelle delen med layout, fonter og så videre. Jeg gleder meg så sinnsykt! Dette er så utrolig gøy!!!!!

Boka skal etter planen være ferdigtrykket i løpet av august, og “boklansering” er satt til midten av august da jeg og Egil skal presentere arbeidet vi har gjort det siste året.

Jeg kan nesten ikke vente med å se det ferdige resultatet! 
I dag har jeg derfor hatt hjemmekontor med de siste forberedelsene til morgendagen, med en treningsøkt på formiddagen så klart.
Treningslogg: 3x5repsx102,5kg i markløft, benkpress (5×42,5 – 5x45kg – 3x1x50 kg – med stopp), skulderpress med stang (25 kg 3x8reps), hammercurl, arnold press, fransk press og dips (12,5 kg ekstra – 8 reps (ny repspers 😀 ) + 7 reps, og 8+7 chins.
Markløft:
video:marklft1025kg5reps
Og dips:
video:dips8reps125kg
Haha,  8 reps var ny pers, jeg prøvde meg på 9, men hodet var så innstilt på 8 at jeg ga opp før jeg egentlig hadde prøvd :p )
På kvelden ble det også en nydelig tur opp til Grefsenkollen.

Ingenting er som å komme seg ut i ettermiddagssola etter noen timer innendørs foran laptopen.

 

Digg, digg, DIGG! 😀
– Silje Bjørnstad –
5 kommentarer
    1. Så gøy å lese om at du har hatt ansvar for kantineprosjektet på Molde VGS. Gikk der selv for 3 år siden og savnet en kantine og sitteplass til å spise, så det er gøy at Molde endelig skal få det også 🙂

    2. Kristina: 😀 ja, var en tur innom på Molde VGS i april – det så ut til at det blir veldig bra der altså – store og fine lokaler med rødt kantineinteriør:) Spent på hvordan mattilbudet blir!;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg