Shoot for Shape Up og test av kesam

Tjohei og god onsdag!

Ah, i dag har jeg vært på fotoshoot i forbindelse med en matsak jeg skriver for Shape Up og det er så sykt gøy! I dag fikk jeg ansvaret for både matlaging og matstyling, og som jeg koste meg!

Jeg er en detaljfreak og perfeksjonist når det kommer til sånne type shoots, så det å ta 3 bilder tok 2 timer – haha.

Men det er klart det tar tid å legge opp mat som skal både se fristende og delikat ut når det er fire måltider per bilde – gøy gøy gøy!

Stikkord for saken er “sunne og smart matpakker på tur”, sier selvfølgelig ifra når den kommer i bladet.

Ellers så tror jeg det snart kommer utgaver der jeg har laget artikler om “foam roller”, “kompresjonstøy”, og “spis deg sterk(ere).” I`ll let you know! 😀

Ellers så kan dere gjerne lese saken om “kostholdshysteriet” som kollega Helle har skrevet, artikkelen baserer seg på et blogginnlegg fra Side2-blogger Marte Frimand Anda (også kjent som “CasaKaos”). 

Les hele saken her. 

Noe av det jeg sier:

– Det er ikke bare mathysteriet som har gått for langt, men nettopp det at alt skal være så perfekt hele tiden. Det blir et evig jag om å prestere godt nok på ulike områder i livet, også på matfronten. Nå bruker vi mer tid på å style opp tallerkenen før vi tar bilde for å legge det ut i sosiale medier, enn å faktisk lage og spise maten. Alt vi spiser skal lages fra bunnen av, stadig flere lager seg lister av «nei-mat» og «ja-mat», og mange vet nok dessverre ikke lenger hva som er sunt og næringsrikt, sier Bjørnstad til Side2.

– Det er lett å bli forvirret når media skriver om mat- og drikkeprodukter der forskning og studier viser én effekt en dag, og helt motsatt effekt neste dag ? her er det uten tvil mange journalister (og redaktører) som trenger opplæring i både hvordan man tolker forskningsresultater og hva som er greit å ha som overskrift eller ikke ? mediene skal informere og formidle, ikke bidra til skremselspropaganda. Dette mener jeg også gjelder i sosiale medier som på blogger og Instagram ? ja, man kan selvfølgelig dele sine erfaringer og meninger, men man bør være forsiktig med å utnevne seg selv som «ekspert» uten faglig bakgrunn og forståelse for faget. Mat og kosthold er noe som er personlig og det som fungerer for deg og din kropp, er ikke nødvendigvis det som fungerer for alle andre.

🙂

Og ellers så testa vi kesam i går hvor jeg vurderte næringsinnholdet, samt at jeg og Helle smakte oss gjennom 12 ulike kesam-kvarg-produkter. Les hele saken her. 

JEG ELSKER JOBBEN MIN og jeg virkelig nyter hver dag og er evig takknemlig for at jeg har mulighet til å jobbe med det jeg brenner for. 

– Silje Bjørnstad – 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg