Gira på å trene bein og rumpe? Prøv denne økta

God fredag!

Ah, det sikreste tegnet på at det nærmer seg helg er de ukentlige tunge markløft-settene 😉 

For min del er dette en økt som virkelig får det til å brenne i lår- og setemuskulatur, og jeg blir grisesvett fordi jeg ikke er vant med å trene med “korte pauser”.. He he. 

Er du gira på å prøve så ser økta slik ut:

5×5 eller 3×5 (3 settx5reps) markløft (annenhver hver uke)


3settx15-20 reps knebøy/frontbøy (annenhver uke)

3 sett x 8 reps på hvert bein utfall med stang foran 

4 sett x 10 reps på hvert bein gående utfall med vekt over hodet

Settene kjøres med 2-3 minutters pause (ta lengre pause på settene hvis du er nybegynner!!!).

Jeg blir i alle fall helt kjørt med gelébein etter denne økta som er 1 av 5 økter jeg kjører i uka nå. Dette programmet skal jeg trene frem til nyttår. Fokus er selvfølgelig å bli sterkere ved å trene baseøvelser og å bygge overkropp (særlig rygg og skuldre). 

Enjoy 😉

Og god helg!

Bare tre dager til jeg befinner med i (forhåpentligvis) sydenvarme på Fuerteventura. 😀

– Silje Bjørnstad – 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg