Ny diettplan

God lørdag! 🙂

Jeg har nå vært på AF-diett i cirka fire uker, med noen frimåltider her og der som for eksempel julemiddag og nyttårsmiddag. På fire uker har jeg gått ned cirka 4 kilo og i dag fikk jeg en ny matplan fra coachen. Det vil si, matvarene er stort sett de samme, og det er fortsatt mye mat å velge mellom, samt ikke noen kjempestore endringer i kaloriinntaket. Den største forskjellen nå fremover er litt reduksjon i karbohydrater, samt at jeg nå selv kan sette sammen måltider mer fritt. Tidligere har jeg hatt bestemte forslag for frokost, lunsj og middag, mens jeg nå har en liste over ulike kilder til fett, proteiner og karbohydrater, og jeg slik kan bestemme hvordan jeg setter sammen måltidene. 

Jeg er i alle fall kjempefornøyd med opplegget hittil, men jeg må jo innrømme at jeg er redd for at oppholdet i Mexico (jobbreise/pressetur fra 5. – 15.januar) kan bli utfordrende med tanke på å få i seg måltider som ligner på det jeg egentlig skal spise. Her får vi nemlig ofte servert maten, ting er posjonert opp, jeg aner ikke hvor mye fett maten er blitt stekt i og så videre. Min fordel er at jeg ofte kjenner igjen hvor mange gram ris/kjøttstykke etc veier, og dermed bare må være litt mer bevisst på dette når vi er ute på location og lignende. 

Treningen blir jo heller ikke det samme, når treningssenter og romaskin ikke er å oppdrive der vi bor. Jeg skal i alle fall ta med meg noen strikker og ringer som jeg forhåpentligvis kan henge opp i et tre, og dermed får utført både roøvelser, dips og pullups. Så blir ro-intervaller byttet ut med løpeintervaller på stranda, og husker jeg riktig så er det faktisk noen manualer på resorten vi skal bo på. Og ikke minst så har man jo alltids kroppsvekttrening, så det blir i alle fall ikke slik at jeg ikke kommer til å trene på 10 dager ;p

Uansett så gleder jeg meg så sykt til å reise til sol og varme! Her i Oslo er det blitt iskaldt og ifølge værmeldingene skal det visstnok bare bli enda kaldere.

Avreise er førstkommende tirsdag og jeg er KLAR! 😀

Ha en flott lørdag! Min lørdagsmeny består av underkropp-trening og kylling, ris, avokado og grønnsaker 🙂

– Silje Bjørnstad – 

5 kommentarer
    1. Hei 🙂 Jeg synes det er så spennende å lese om forskjellige idretter, og hva som kreves for å nå målene. Kunne du lagt ut hva du kan spise en dag? Eller hva forskjellige “menyer/oppsett” du kan velge mellom på en dag?

    2. Therese: Hei! 🙂 Jeg kan gjerne legge ut hva slags matvarer jeg kan velge mellom, men jeg kommer ikke til å legge ut detaljer om hvor mye av hva jeg skal spise, rett og slett fordi jeg mener dette er informasjon som er urelevant for eventuelle lesere, hovedsakelig fordi jeg ikke ønsker at noen med spiseforstyrrelser eller et forstyrret kroppsbilde skal kopiere denne type diett og prøve ut selv uten oppfølging/konkurransegrunn. 🙂 Håper det er forståelig. Silje 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg