Bare chiller jeg da..

Ok, ok. Jeg innrømmer det. Å ta en treningsøkt etter at jeg hadde vært hos lege i går var kanskje ikke det smarteste jeg har gjort, selv om legen sa det var greit? For til tross for at jeg i går begynte på antibiotikakur og trodde jeg skulle få sove natten igjennom etter at jeg fikk hostesaft med morfin, så sovnet jeg ikke før 5 i natt (4.natta på rad!!!) og i dag har hele kroppen bare verka. Jeg hoster like mye og føler meg generelt bare “blæ”. Så i dag har jeg bare vært hjemme, men til tross for skrall form så har jeg i alle fall fått gjort mye jobbnyttig i tillegg til at jeg har vaska hele leiligheten (tok det som “hjemmetrening” jeg.. ;p), så jeg gjør i alle fall det beste ut av situasjonen 😀

Så satser jeg på at kommende natt, og ikke minst at de kommende dagene, blir bedre. Og lungebetennelse eller ei. 

Og så er det greit å minne seg selv at når man har hostet sammenhengende i fire timer og halsen kjennes ut som piggtråd så “kunne det vært verre”. Mye verre. 

😀

Det er bare litt utfordrende for kropp og sinn når ei som elsker å jobbe, elsker å trene og å være i aktivitet, kjenner at det som er best er å “roe ned”. Men for å se på de positive sidene da, som jeg jo alltid gjør, så har jeg følgende å ramse opp:

– Jeg slipper å bevege meg ut i kulda. (Å ankomme rett fra Mexico med 30 varmegrader og gå tur ute i 10-15 minus tviler jeg på har en god effekt for lungebetennelse?? :p )

– Jeg kan ha hjemmekontor og gjøre mye jobb hjemmefra ved hjelp av laptop og mobil. (Når energien er der i alle fall, men jobben må uansett gjøres når man er selvstendig næringsdrivende og har deadlines i hytt og pine)

– Jeg får tid til å gjøre ting jeg helst bortprioriterer/finner unnskyldninger for å unngå i hverdagen, som for eksempel å vaske leiligheten og rydde i hyller. 

– Jeg får ekstra god tid til poseringstrening. 

– Jeg får ekstra god tid til matlaging. 

– Jeg setter kroppen min på “lading”. (Liker jeg å tro i alle fall)

– Jeg har tid til å lese bøker og blader som har ligget og ventet i flere uker/måneder. 

Ha en finfin tirsdag! 🙂

– Silje Bjørnstad – 

8 kommentarer
    1. ta det fra en som er endel eldre enn deg……….eg hadde 3 jobber og alenemamma da eg plutsleig ikkje hadde helse lengre……at du elsker å være aktiv og trene og å jobbe teller eksepsjonelt lite når kroppen sier NEI
      Lungebetennelse på tradisjonlell kinesisk medisinsk betyr at kroppen prøver å overleve. Har du lagt merke til at eldre ikkje dør av å være gammel,men av hjertesvikt og lungebetennelse?
      Eg sier ikkje du skal dø, eg sier du skal høre etter
      Eg kan bare jobbe deltid og har dager eg nesten ikkje kan stå opp…som i dag da eg måtte ringe til sjefen og si beklager denne uken vil ikkje persillekroppen for eg har fått helvetsild for 18ende gang på 4 år
      Lykke til med å lade batterier og nyte friheten og lytt på kroppen og bli frisk <3<3<3<3

    2. cuskima: jeg fikk frysninger av kommentaren din, på en positivt måte 🙂 takk for sterke og viktige ord. Også må jeg understreke at jeg har atypisk lungebetennelse, ikke “vanlig lungebetennelse” som jeg har skjønt er enda verre enn mycoplasma-lungebetennelse. Foreløpig sliter jeg “bare” med hoste og stive ledd/muskler. Ved vanlig lungebetennelse opplever man gjerne mer pustebesvær og ALT er et ork. Men ja, jeg lytter til kroppen og lader batteriene godt nå <3

    3. Var bra det var en på en positiv måte:))
      Da forventer eg å se at du er snart på bena igjen og spretter rundt som en livlig kanen -ETTER du ahr hvilt godt og blitt friskesen igjen selvsagt <3<3

    4. cuskima: haha, livlig og positiv forsøker jeg å være uansett, men det er klart det er bedre med en 100 prosent frisk kropp;) god bedring til deg også, du virker å være en godt reflektert og sterk person! <3

    5. Håper du blir fort frisk da! Jeg har et par spørsmål anngående kondisjon og roing, jeg løper en del og vil gjerne prøve litt andre varianter for konidsjon trening og tenkte roing!
      Hvordan er “ro opplegget” ditt pr uke nå? 🙂 og kom gjerne med teknikk tips, triks, videoer mm 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg