En haug med matnyheter og test av ny Skyr Cottage cheese

God søndag!

Jeg er på jobbvakt for Side2.no og da jeg kom på jobb denne uka fikk jeg omtrent sjokk av alle matnyhetene som stod å ventet på meg. Tre ganger i året er det nemlig lanseringsvinduer for dagligvarebransjen der nye mat- og drikkeprodukter skal lanseres, noe som er en tradisjon at jeg skriver om. Det er også en tradisjon at Side2-redaksjonen tester en rekke nyheter hovedsakelig basert på smak og de siste årene har jeg derfor fått tilsendt en del av disse produktnyhetene til kontoret. Men nå i februar har det virkelig tatt helt av. 

(Dette er seriøst bare en brøkdel av det som ligger strødd rundt på kontoret her… Altså vi snakker 20 potetgullposer, en hel eske med müslibarer, sikkert tilsammen 30 ulike Skyr-produkter, nøtteposer, pizzamel, knekkebrød, frokostblandinger, sjokolader, suppeposer og så videre, OG SÅ VIDERE)

Jeg har aldri fått tilsendt så mange matnyheter som jeg har fått tilsendt nå, og da passer jo virkelig helt perfekt med at jeg er på konkurransediett og knapt kan smake på noe av fristelsene!!! Haha, “the irony”. 

Men de andre Side2-folka skal i alle fall få smaksprøver og teste flere av produktene i uka som kommer, så smakstester og sak blir det jo uansett. 

Når det er sagt så er det jo faktisk en del av vareprøvene som fint kan spares i et par måneder til jeg er ferdig med konkurransediett og konkurranse, og jeg har også fått lov av coach til å smake på den nye Skyr Cottage Cheese med vaniljesmak uten tilsatt sukker da den er ganske lik næringsinnholdet til vanlig mager kesam. 

Og jeg sier bare YUM!!!!! Den var så god!! Perfekt konsistens, vaniljesmak og søt – den minte meg faktisk om riskrem. Denne varianten var heller ikke så “tørr” som de andre Skyr-CottageCheese-variantene, det var i alle fall min erfaring. 

Terningkast 6 ass! NAM NAM NAM!

– Silje Bjørnstad – 

 

6 kommentarer
    1. åh nam dette gledes til!! 🙂 kunne du ikke lagt ut litt “diett-middags-tips”? Nå som du er på diett, hadde det vært herlig med litt diett inspirert middags/lunsj/kvelds alternativer som du feks spiser og syntes er godt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg