Litt testing av vannkutt og brunkrem

God lørdag!

I dag forsøker jeg meg på et lite vannkutt-eksperiment i forbindelse med konkurranseforberedelse om to uker, samt at jeg skal være med på shoot i morgen og derfor tester jeg ut på konkurransebrunfarge samt noen justeringer i kostholdet for å se hva som gir kroppen trykk, eventuelt null trykk. ;p

Shooten med teamet er klokka 11 i morgen, så fra og med kl 11 i dag har jeg kuttet ned på drikkeinntaket. Jeg burde nok drukket enda mer dagene i forkant for å virkelig få boost i vannkutting/vannmanipulasjon, men det er viktigere å få til det i “peak week”  – altså uka før selve konkurransen. Når det er sagt så spiste jeg frokost og drakk som vanlig til frokost i dag, før klokka 11, så dro jeg på trening og jeg som vanligvis drikker MYE (både på og utenom trening), holdt meg til en boks med BCAA på 330 ml.

Etter det har jeg sippet på en halvliters-flaske som det nå er igjen 2,5 dl i. Så totalt har jeg da drukket cirka 5,8 dl siden kl 11 i dag (bare noterer det ned for meg selv også), noe som faktisk er “mye” i forhold til det mange konkurranseutøvere gjør før konkurranse. Noen kutter ut vannet helt ett døgn eller flere i forkant, men jeg har fått beskjed om å ta småsmå slurker og er veldig glad i slipper å kutte alt drikke den første gangen jeg tester ut dette, man vet jo aldri helt hvordan kroppen reagerer på sånne ting. Når det er sagt så merker jeg det faktisk innmari godt at både mat- og drikkeinntaket denne dagen ikke er som normalt. Jeg er mer svimmel enn vanlig, har sovet ettermiddagslur og har generelt bare vært veldig slapp i hele ettermiddag. Men det går opp og ned, og akkurat nå føler jeg meg helt normal igjen. Det er uansett både en fysisk og mental utfordring og erfaring som er godt å ha med seg til det virkelig gjelder! 

Ellers så går lørdagskvelden min med til å forberede morgendagen. Jepp, jeg har barbert hele skrotten og testet brunfargen, og fikk både latterkrampe og sjokk da jeg så hvor mørk den faktisk var. Men jeg er veldig fornøyd altså, det er bare litt artig å se hvor mørk man faktisk blir… 

Så har jeg testet ut litt fotoshoot-sminke, funnet ulike antrekk og selvfølgelig lagd mat til de kommende dagene. 

Det er på snapchat det skjer for å si det sånn 😉
Mitt brukernavn er silje1987 

– Silje Bjørnstad – 

 

6 kommentarer
    1. Skal du kutte vann før konk eller eksperimenterer du bare hvordan kroppen reagerer ? 🙂
      Lykke til med shoot 🙂

    2. Emilie Møller: Først og fremst var det for å se hvordan kroppen og fysikken eventuelt reagerete ja. Og ikke minst så er det greit å være mentalt forberedt også merka jeg 😉
      Hva gjorde du før konkurranse? Jeg ble flat og tørrere, men ikke noe eksepsjonell forskjell så holder nok litt på væske for å ikke miste all energi på konkurransedagen. Merker STOR forskjell på energitrykket med og uten væske i alle fall 🙂

    3. Første året og første konkurranse drakk jeg mye frem til torsdagen, på fredag hadde jeg 1.5 L før jeg kutta kl. 18. Det gikk dårlig. Var syre på roing (da 1000m) fra 500m, ikke gøy.
      Så i NM kutta jeg ikke væske, bare begrensa.
      De to andre åra har jeg egentlig ikke gjort noe med væska. Ikke fått noe drikk x liter opplegg. Vi er ikke bodybuildere som R sa. Det er noe i det, vi skal jo prestere.
      Jeg drakk litt mer enn normalt og noe mindre fredag og begrensa lørdag (kun ved behov lørdag og en god del før prestasjon), ingenting (bare v/behov) før finalerunden.
      Å kutte væske ble bare surr og unødvendig stress for min kropp ihvertfall.

    4. Emilie Møller: Godt å høre om ulike erfaringer! Tusen takk for at du tar deg tid til å dele, og jeg tar gjerne imot andre tips som kan være relevant også! 🙂

      Jeg kommer heller ikke til å kutte ut væskeinntaket helt og merker godt av det er viktig, ikke så overraskende kanskje, å holde seg veldig varm både for å holde både pump og energien oppe.

    5. Bedre om du sender en melding på facebook, lettere åse. Men bare å spørre, så svarer jeg når det passer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg